A bájos Margot Robbie, a Barbie címszereplője és producere előre megígérte a kasszasikert a film forgatásának stúdiói engedélyezésekor.
Azt hiszem, azt mondtam nekik, hogy egymilliárd dollárt fognak keresni, amit talán túlzásba vittem, de nekünk filmet kellett készítenünk
– emlékezett vissza a Collidernek adott interjújában a 33 éves ausztrál színésznő, akinek nem csalt az előérzete.
A Barbie-val egy napon megjelent Oppenheimer is kasszasiker a maga kategóriájában. Az atombomba készítéséről szóló, Christopher Nolan által rendezett film várhatóan 551 millió dolláros globális bevétellel zárta a vasárnapot. (A rajongók körében egyébként a két film közös, a Barbenheimer elnevezést kapta.)
30 éve vagyok ebben a játékban, és a Barbie és a Barbenheimer jelenség éppoly példátlan, mint amennyire kiszámíthatatlan volt
– mondta Paul Dergarabedian, a Comscore vezető médiaelemzője.
Dergarabedian szerint a történelem során – inflációval nem korrigálva – csak körülbelül 50 film érte el a milliárd dolláros bevételt.
Hozzátette, hogy a film marketingkampánya volt az első utalás arra, hogy a Barbie kasszasiker lesz.
„A Barbie marketingkampánya elindított egy olyan eseményláncolatot, amely az Oppenheimerrel közös megjelenési dátum miatt a Barbenheimer szó bekerült a köznyelvi lexikonba, és ekkor mindannyian tudtuk, hogy valami nagyon különleges és egyedi dolog fog a vártnál sokkal nagyobb eredményt hozni a filmnek nemcsak a nyitóhétvégén, hanem a globális mozis futása során is" – tette hozzá.
A CNN beszámolója szerint az Egyesült Államok piacán kívül a Barbie film a globális sikerét többek között az Egyesült Királyságban, Mexikóban és Ausztráliában elért jegybevételeknek köszönheti. A Barbie Kínában is jól teljesített, amely a világ második legnagyobb piaca. A szakértők szerint az olyan franchise-filmek, mint a Transformers, a Halálos iramban és a Marvel szuperhősfilmjei általában jól teljesítenek a kínai közönség körében.
Nem fogja elhinni, hogy mire költöttek a magyarok 434 milliót a hétvégén
Elindult a kasszasiker felé vezető úton a Barbie-film és az Oppenheimer-film is, csak erre a két filmre 211 ezren váltottak jegyet július 20-a és 23-a között. Bővebben --->„A gyerekek több száz országban együtt nőttek fel a babákkal, a képi világával, de a film nagyon okosan használja ki ezt a név-felismerést, és játszik a Barbie-rajongók és a Barbie-gyűlölőkre egyaránt. A film emellett ügyesen járja a kötéltáncot, amely egyszerre szól a naiv és tágra nyílt szemű nyolcéves álmodozókhoz, és a felnőtt nézőkhöz, akik egy teljesen más szinten képesek értelmezni a filmet, tele iróniával, humorral, szexuális célzásokkal és allegóriával"
– mondta Michael Berry, a UCLA Kínai Tanulmányok Központjának igazgatója.
A filmben a film felöleli azt, amit a nők generációi egyszerre szerettek és utáltak a márkával kapcsolatban, és amit a múltban gyakran képviselt
– mondta Shawn Robbins, a BoxOffice Pro vezető elemzője, hozzátéve, hogy a film "a nemi szerepekről és a női szerepvállalásról szóló kulturális beszélgetésekhez nyúlt, amelyeket nem kötnek nemzetközi határok".
Barbie feléledt, de nincs sok neki hátra
A mozikban hatalmas népszerűségnek örvendő Barbie film megjelenésének következtében a babagyártó Mattel megnövekedett keresletre számít a termékei iránt, azonban ez a fellendülés az előrejelzések szerint nem lesz hosszú életű.Bővebben --->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!