Magyarországon ugyan csaknem kilenc százalékkal több autó kelt el idén január és április között, mint egy évvel korábban, ám a szlovák piac ezalatt több mint 28 százalékkal bővült. Míg itthon csak 15 ezer új autó talált gazdára, addig a feleannyi lakosú szomszéd országban jóval több mint 21 ezer autót értékesítettek a kereskedők − derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss adataiból. A tízmilliós Csehországban ugyan csak 3,7 százalékkal nőttek az eladások, ám így is több mint 56,5 ezer új autó kelt el. Az éveken át vergődő Baltikum mindhárom országában kétszeresére nőttek az újautó-eladások. Az európai autópiac 2,7 százalékkal zsugorodott, főként az olasz és a spanyol terület 19, illetve 26 százalékos zuhanása miatt. Európa legnagyobb piacán, Németországban több mint egymillió új autót helyeztek forgalomba január és április között, ami tízszázalékos pluszt jelent.

A piac zsugorodását elsősorban a Renault, a Ford és a FIAT érezte meg, e három cég eladásai, 8,5, 12 és közel 17 százalékkal zsugorodtak. A Nissan viszont csaknem ötödével növelte eladásait. A kisebb cégek közül tovább vergődik a Suzuki, amely majdnem 17 százalékkal adott el kevesebb autót, mint egy évvel korábban, száguld viszont a Mitsubishi, amely több mint egyharmadával növelte értékesítését.

Piaci részesedés (százalék)
2010. jan.−ápr.2011. jan.−ápr.
Volkswagen20,822,4
Peugeot-Citroën13,913,1
Renault10,59,9
Opel-Chevrolet8,28,6
Ford8,98,1
FIAT8,57,3
BMW4,85,4
Daimler4,34,5
Toyota4,44,4
Nissan2,83,5

Forrás: ACEA