Drasztikusan esett a Mercedes részesedése Németországban a taxis piacon, miután a német gyártó eladásai 71 százalékkal zuhantak. 2023 január és augusztus között 1730 darab járművet értékesítettek, idén az azonos időszakban ez a szám már 479-re csökkent – írja a Totalcar.

Az eladott taxik közül 127 volt E-osztály típusú (tradicionális szedán Mercedes taxi), de egy B-osztály és jó pár Vito is gazdára talált. Az utóbbi az egyetlen modell, amely megőrizte piaci részesedését, az előző kettő modell 90 és 95 százalékos visszaesést produkált a taxi eladásokban. 

A Mercedes úttörőnek számít a műfajban, hiszen 1896-ban lényegében ők találták fel a modern taxit, amikor a Daimler taximéterrel szerelt fel egy motorkocsit. Azóta folyamatosan rótták Mercedes taxik Németország útjait, a gyártó gyakran kiemelte kimagasló partnerségét a taxis ágazattal. 

Ez azonban úgy látszik az elmúlt időszakban megváltozott, hiszen míg 2019-ben 52 százalékos piaci részesedése volt a német gyártónak, addig 2023-ra 38, 2024-re pedig 13 százalékos visszaesés volt tapasztalható. Emiatt jelenleg a Volkswagen a piacvezető a szegmensben főleg a Touran és a Caddy modellek miatt, de már a  Toyota is jócskán megelőzte a Mercedest átalakított Corollák és Rav4-ek révén.

A Mercedes lassú, de biztos piacvesztése azonban egyáltalán nem véletlen. A német vállalat vezérigazgatója nemrég elmondta, hogy piacelemzés és kutatás után megállapították, hogy nem gazdaságos fenntartani a taxigyártást, ezért minden modell esetében megszüntetik azt, illetve beszántják a taxisok részére szóló különleges kedvezményeket is. A márka egyik menedzsere elmondta, hogy egyfelől a taxigyártás nem fér bele a márka új luxusszabványaiba, másfelől pedig évi 6-7 ezer új taxit regisztrálnak Németországban, ami eltörpül a 2,8 millió eladott új személyautó mellett.

A döntés több részről is meglepő, tekintve, hogy a  taxi lényegében egy marketingeszköz.  Bár a gyári taxik építését beszüntetik, továbbra is kínálnak majd a célnak megfelelő alapokat, amit a vásárló kénytelen lesz egy külsős vállalattal átépíttetni. Ez pénzügyileg és az üzemeltetés tekintetében valószínűleg kevésbé vonzó opció annál, mint amit eddig a Mercedes kínált.

A Mercedes vezérigazgatója feladta a 2025-ös célokat

Ola Kallenius szerint a német autógyártó óriás nem hagyhatja figyelmen kívül a vásárlói preferenciákat, mivel az európai EV-eladások stagnálnak.
Bővebben--->