Köpködés, bántalmazás és fenyegetés – egy jelentés szerint ilyen, és ehhez hasonló inzultusokkal kell ötből két bolti dolgozónak szembenéznie Nagy-Britanniában.

A jelenség miatt 55 vállalatvezető (köztük például a Sainsbury's) küldött nyílt levelet Chris Philp rendészeti miniszternek, amelyben szigorúbb rendőri jelenlétet és intézkedést követelnek az említett esetek miatt – írja a Sky News.

A jelentés azt írja,

a bántalmazott dolgozók legtöbbször bolti tolvajokkal konfrontálódnak, ennek hátterében pedig a megélhetési válság állhat.

Az incidensek hatására a kereskedelmi dolgozók 66 százaléka stresszesnek és/vagy szorongónak érzi magát a munkába járás miatt, 42 százalékuk pedig azt fontolgatja, hogy felmond, és teljesen otthagyja a kiskereskedelmi szektort.

A bántalmazások aránya hét százalékkal emelkedett tavalyhoz képest, de azt fontos tudni, hogy a munkavállalók közel negyede félelemből egyáltalán nem is jelenti a munkahelyi bántalmazást.

A Co-op kereskedelmi lánc azt közölte, hogy idén eddig 300 ezer bolti lopást, visszaélést, erőszakot és antiszociális viselkedést regisztrált a vásárlók részéről, ami több mint 40 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.

 

Visszasírták a pénztárosokat, repült az önkiszolgáló kassza

A Booths szupermarket visszahelyezi a személyzetet a kasszák mögé, az 1847-ben Blackpoolban alapított cég szerint ez a helyes lépés. Sőt, szerintük nincs szükség az önkiszolgáló kasszákra, ezt mutatják a vásárlói igények. Nálunk is sokan háborognak miatta. Bővebben --->