Az állami tulajdonú vasúttársaság 2023-ban 5,6 millió kártérítési igényt dolgozott fel, és összesen 132,8 millió eurót fizetett ki az ügyfeleknek.
Ez minden korábbinál nagyobb összeg, jelentősen meghaladja az előző rekordot, a 2022-es 92,7 millió eurót - írta a dpa német hírügynökség a társaság adatai alapján.
Kapcsolódó
Az új csúcsra emelkedő kifizetések hátterében több tényező áll:
- a négy vasutassztrájk, amelyek miatt tömegével maradtak ki járatok,
- a késések,
- a megnövekedett utasszám,
- a rekordszámú felújítási munkálatok,
- a decemberi heves téli viharok.
A DB 2023-ban rég nem látott pontatlansággal működött: a távolsági megállók mindössze 64 százalékát érték el időben, azaz 6 percnél kisebb késéssel. A társaság az egyórás vagy annál hosszabb késések esetén a viteldíj negyedét, a kétórás vagy annál hosszabb késések esetén pedig a viteldíj felét téríti vissza.
A sztrájk miatti vonatkimaradások esetén az utasok a teljes jegyárat visszakövetelhetik. A vasutas szakszervezetek tavaly négyszer kényszerítették leállásra a DB-t munkabeszüntetéssel.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Nem üres kézzel utazik Brüsszelbe Orbán Viktor, ezt viszi magával
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Zelenszkij egy feltétellel hajlandó lemondani a NATO-tagságról