Németország lezárja egyik legforgalmasabb vasútvonalát, a Frankfurt és Mannheim közötti 70 kilométeres szakaszt, mivel az ország erőfeszítéseket tesz a hírhedten zavarokra hajlamos hálózat rendbetételéreírja az AP.

Az állami tulajdonú Deutsche Bahn vasúttársaság december 14-ig lezárja az útvonalat, ez idő alatt pedig a sínek, az állomások és az egyéb infrastruktúra teljes felújítását tervezi. Naponta több mint 300 vonat közlekedik ezen a szakaszon, amely része a Hamburgot és Kölnt Stuttgarttal és a svájci Bázellel összekötő észak-déli főútvonalnak. A térségben egyre többször fordulnak elő késések, amelyek a hálózat más részein is éreztetik a hatásukat. 

A lezárás ideje alatt az útvonalon közlekedő összes regionális vonatot buszok helyettesítik, a távolsági járatokat pedig lassabb útvonalakon átirányítják majd.

Az 1,3 milliárd eurós felújítás egy szélesebb körű program első lépése, amelynek célja 2030-ig 40 vasúti szakasz korszerűsítése, és a gyakran nem meggyőző  hálózat megbízhatóságának javítása.

A vasárnap véget ért, Németország által rendezett Európa-bajnokságon részt vevő futball szurkolók is csalódottságukat fejezték ki a Deutsche Bahn okozta késések miatt.

Pénteken a Deutsche Bahn azt mondta, hogy a rendezvény alatti pontosság vegyes volt, hozzátéve, hogy bár a vasúti rendszerből kihozták a maximumot, a lehetőségeket korlátozta az elavult és túlterhelt infrastruktúra.

Leromlott vasúti infrastruktúrát vettem át, amelybe elődeim évtizedeken át nem fektettek be eleget

– mondta Volker Wissing, közlekedési miniszter. 

Wissing állítása szerint azonban, ha a felújítási programot még a futballtorna előtt megkezdik, az csak még több fennakadást okozott volna. Hétfőn a Deutschlandfunk rádiónak már úgy fogalmazott, hatalmas, történelmi összegeket fognak befektetni a vasútba. 

Németország vétózhatja meg az uniós védővámokat

Sajtóinformációk szerint a német kormány képviselői tartózkodni fognak a kínai elektromos autókra kivetett uniós vámokról szóló szavazáson.
Bővebben--->