Az élelmiszeripar az elmúlt években komoly problémákba ütközött, mivel a világjárvány idején és az Oroszország ukrajnai inváziója után a napraforgóolajtól kezdve, a csomagoláson át a gabonáig minden drágult.
Idén az infláció enyhülésével a Nestlé számos versenytársa csökkentette eddigi áremeléseiket, remélve, hogy visszahódítják az olcsóbb termékek iránt érdeklődő vásárlókat – írja a Reuters.
Kapcsolódó
A svájci vállalat azonban nem csökkentett ilyen gyorsan, és az elemzők szerint évekig túl mélyen tartotta a marketing- és innovációs költségvetését. Természetesen nem maradt következmények nélkül a döntés, hiszen Mark Schneider vezérigazgatót augusztusban leváltották, miután több negyedéven át gyenge értékesítési volumeneket produkált a vállalat.
A Nestlé korábban közölte, hogy 2024-re körülbelül 2 százalékos organikus forgalomnövekedést és nagyjából 17 százalékos kereskedelmi üzemi nyereséget (UTOP) prognosztizál. Júliusban azonban hivatalosan csökkentette ezeket az előrejelzéseket 3, illetve 17,3 százalékra.
Nagy fájdalom volt ez a Nestlé számára, amelyre a közelmúltban még nem volt példa. Nehéz megérteni, hogyan számíthatott a vállalat júliusig 4 százalék körüli forgalomnövekedésre
- mondta Jean-Philippe Bertschy, a Vontobel elemzője.
Az új vezérigazgató, Laurent Freixe elmondta, hogy többek között a Nestlé igazgatótanácsának méretének csökkentését, a vállalat latin-amerikai és észak-amerikai egységeinek összevonását, valamint a Greater China és az ázsiai, óceániai és afrikai üzletágak összevonását tervezi.
A vállalat legutóbb 2022 januárjában kezdett átszervezésbe, ekkor öt földrajzi régióban alakultak át.
A Freixe kihívásai közé tartozik majd az innováció és a marketing felélesztése, valamint a befektetők bizalmának visszaszerzése az olyan alapvető márkákba, mint a Nescafe és a Kit-Kat.
A Nestlé kilenchavi 1,6 százalékos áremelkedése is elmaradt az elemzők 1,7 százalékos átlagos becslésétől. A reál belső növekedés - vagyis az értékesítési volumen - 0,5 százalékkal nőtt a várt 0,8 százalékos növekedéssel szemben.
Összehasonlításképpen, az elemzők arra számítanak, hogy a rivális Unilever a harmadik negyedévben 1 százalékos bázisár-növekedést és 3,2 százalékos bázisértékesítés volumennövekedést mutat be a jövő heti jelentésében, a vállalat által megadott konszenzus szerint.
Egy újabb veteránnal próbálkozik a Nestlé
Elemzők szerint a Nestle vezérigazgatójának távozása nem rossz dolog a befektetők számára. Mark Schneidert Laurent Freixe váltja szeptember elsejétől, aki már 1986 óta a cég tagja. Schneider nyolc év után áll fel az igazgatói székből. Freixe legutóbb a latin-amerikai részleg ügyvezető alelnökeként és vezérigazgatójaként tevékenykedett.Bővebben--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!