A Honda a Reuters információi szerint azt a javaslatot tette a küszködő partnerének, hogy legyen a leányvállalata az új rendszerben. A Nissan azonban ebbe nem ment bele.

Annak ellenére nem élt ezzel a lehetőséggel a Nissan, hogy az eladásai durván visszaestek az Egyesült Államokban és Kínában is, a két legnagyobb piacán. A cég tavaly kénytelen volt leépíteni és csökkenteni kapacitásait.

A visszaesett nyereség miatt a likviditás szűkült, és ez a BYD-vel, valamint más kínai riválisok által támasztott verseny kivédéséhez szükséges villamosítási erőfeszítéseket is korlátozta – jegyzi meg a hírügynökség.

A Nissan a 2024 márciusában véget ért pénzügyi éve óta inkább égeti, sem mint termeli a pénzt a súlyos beruházási kiadások, valamint a zsugorodó nyereség miatt. Emellett pedig a mintegy 6,58 milliárd dollár értékű kötvénye is lejár a következő két évben, ami a teljes forgalomban lévő kötvényállomány mintegy 43 százaléka az LSEG adatai szerint.

A Nissan piaci értéke jelenleg ötször kisebb, mint a Hondáé, amely mintegy 7,6 billió jen, tíz évvel ezelőtt azonban mindkét vállalat közel 4,6 billió jent ért. A japán vállalat részvényeinek árfolyama az elmúlt 12 hónapban közel 30 százalékot esett. Tavaly 400 jen alá esett, ez az a szint, amelyen 2002-ben a Renault növelte részesedését a vállalatban.

Óriási csávában a Nissan, megszorításokat jelentett be az autógyártó

Szerkezetátalakítás, gyárbezárás, részvényeladás. Ez mind szerepel a japán autógyár radikális lépései között, amellyel javítani kívánja piaci pozícióit.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.