Emellett nagy teljesítményű autókat sem vezethetnek három évig a fiatal, friss jogosítvánnyaé rendelkező olasz sofőrök. .
Az új sofőrök és a 21 év alatti fiatalok esetében külön szabály vonatkozik arra, hogy alkoholfogyasztás után volán mögé ülhetnek-e. Az ő esetükben az eltiltás abszolút érvényű, nem ugyanaz, mint az összes többi autós számára meghatározott küszöbérték – írta meg az ansa.it.
A KRESZ-t annak hatálybalépése után aktualizáló olasz törvényjavaslat szerint:
- nagyobb közlekedésbiztonsági oktatás kell az iskolákban, és meg kell erősíteni az alkohol- és kábítószer hatása alatti vezetés elleni küzdelmet;
- a konkrét bűncselekmények miatt már elítélt sofőrök teljes alkoholtilalma lesz érvényben, és ez esetben kötelező az úgynevezett „alkollock” felszerelése, amely megakadályozza a motor beindítását, ha a sofőr véralkoholszintje nulla felett van;
- szintén büntethető lesz a kábítószeres vezetés, a pozitív gyorsteszt után azonnal bevonják a jogosítványt és három évre eltiltják az illetőt a vezetéstől, a visszaeső elkövetők pedig soha többé nem ülhetnek volán mögé;
- felfüggesztik azoknak a jogosítványát is, aki mobiltelefonon beszélnek vezetés közben.
Az új KRESZ célja, hogy szembeállítsa és megelőzze ezeket a tragédiákat.
Matteo Salvini infrastrukturális és közlekedési miniszter a múlt héten jóváhagyott törvényjavaslatra hivatkozva felhívást intézett a szülőkhöz, hogy ne engedjék a fiatalokat olyan járműveket vezetni, amelyet még nem tudnak uralni.
Egy új törvényjavaslat szerint hat hónapnyi szabadságvesztéssel kellene büntetni azt a 21 év alatti, vagy friss jogosítvánnyal rendelkező olasz sofőrt, aki éjszaka egynél több utast szállít. A cél egyértelmű: radikálisan csökkenjenek a diszkóbalesetek.
Újabb város esett el a száguldozó autósok számára
Júliustól Bologna lesz az első olasz nagyváros, amelyben 30 km/órás általános sebességkorlátozást vezetnek be. Bővebben >>>Vezető halálozási ok
Az olasz Nemzeti Statisztikai Hivatal (ISTAT) legfrissebb, 2021-re vonatkozó adatai szerint a 15-29 éves korosztályban a közúti balesetek a vezető halálozási okok, az összes halálozás 35 százalékát teszik ki. Jóval megelőzve az öngyilkosságokat (12 százalék) és a rákot (13 százalék). Az okok, amelyek leggyakrabban kiváltják ezeket a tragédiákat? A lista élén a figyelemelterelés, az elsőbbség meg nem adása és a gyorshajtás áll.