Az olasz trösztellenes hatóságok hat túraszervezőt és egy jegyértékesítő vállalkozást bírságoltak meg a Colosszeum látogathatóságát korlátozó jegyfelhalmozási gyakorlataik miatt – írja a Reuters.

Az érintettek összesen 21,7 millió eurós bírságot kaptak, ebből a legnagyobb összeg, 7 millió euró a világhírű látványosság hivatalos jegyeladásait 1997 és 2024 között kezelő CoopCulture-t sújtja.

Az indoklás szerint a jegykereskedő automatizálta a jegyek felhalmozását, és a belépők jelentős részét a saját vezetett túracsomagjai számára tartotta fent.

A versenyhivatal szerint emiatt hosszabb időszakokra nem volt elérhető az alapárú belépőjegy az ország legnépszerűbb turistaattrakciójába, amely miatt a vásárlók kénytelenek voltak lényegesen drágább, vezetett utakat és elsőbbségi bejutást biztosító csomagokra befizetni.

Hat túraszervezőt – köztük olasz, német, holland és ír vállalatokat – szoftverrobotok használata, tömeges jegyfelvásárlása miatt büntettek, amiért ezekkel a belépők gyors elfogyását okozták.

A hatóságok azt követően indítottak vizsgálatot az ügyben, hogy 2023 júliusában számos panasz érkezett a római Kolosszeumba szóló jegyek hivatalos árakon való elérhetetlensége miatt az online felületeken.

Megdől az olasz autó, a prosecco, a parmezán, az Illy egyenesen átmenekülhet az óceánon túlra

Megrengetik az olasz gazdaságot Trump kivetett vámjai: nem véletlenül rettegnek, mert például a pezsgő és a bor után sikerült a habzóbornak is megvetnie a lábát amerikai földön, de a parmezán is nagy kedvenc lett.Bővebben>>>