Sok kérdés merült fel, ami nem volt idáig tisztázott, ebbő okulva az amerikai filmakadémia változtatott a közösségi médiával és a filmek promóciójával kapcsolatos szabályain – írja a The Guardian.
A változások között szerepel az olyan magánrendezvényekre és összejövetelekre vonatkozó szabályok pontosítása, amelyeken az amerikai filmakadémia tagjai is jelen vannak.
Eszerint magánszemélyek rendezhetnek ilyen „nem hivatalos promóciós” eseményeket az Oscar-jelölések támogatására, de stúdiók és cégek nem finanszírozhatják, szervezhetik vagy támogathatják azokat.
Az új szabályozás leszögezi, hogy a filmakadémia tagjai nem használhatják a közösségi médiát arra, hogy „bátorítsák vagy lebeszéljék a tagokat arról, hogy szavazzanak bármely filmre, előadásra vagy teljesítményre”.
A filmakadémia tagjai pedig ezentúl a médiának sem nyilatkozhatnak nevük elhallgatásával a jelölésekkel kapcsolatban, sem arról, hogy ők kire szavaznának.
Kampányoltak a sztárok egy jelölt mellett, igazságtalan előnyhöz jutott
A stúdióknak négy vetítés megszervezését engedélyezik a jelölési időszakban, de a közönségtalálkozók számát nem korlátozzák, ha azoknak nincs hivatalos házigazdája.
A filmakadémia kormányzótanácsának tagjai viszont semmilyen magánrendezvényt, találkozót vagy vetítést nem szervezhetnek vagy moderálhatnak, kivéve akkor, ha közvetlenül érintettek egy film kapcsán.
A 96. Oscar-gálára készülve a filmakadémia szerint azért tartották fontosnak a promóciós szabályok felülvizsgálatát, hogy egyértelművé, igazságossá és átláthatóvá tegyék a filmek népszerűsítését a díjszezonban.
Az idei Oscar-díjszezonban egyebek mellett az váltott ki vitákat, hogy Andrea Riseborough brit színésznőt is jelölték a legjobb színésznő kategóriában, miután számos sztár a közösségi médián kampányolt az érdekében.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!