Múlt pénteken egy Microsofthoz köthető hiba miatt világszerte több bank, légitársaság és médiacég rendszerei teljesen leálltak. Közvetlenül a leállás után az Economx-nak nyilatkozó informatikai szakértő elmondta, nem a Microsoft, hanem a kibervédelmi rendszer gyártója: a CrowdStrike felelős a történtekért.
A vállalat – amelynek szoftverfrissítése világszerte 8,5 millió számítógépet érintett – a munkatársaknak és a partnereknek küldött e-mailben azt írta, elismeri, hogy az incidens többletmunkát okozott, és a cég vezérigazgatója, George Kurtz elnézést kért a káoszért.
Az utalvány nem működik
A CrowdStrike egy 10 dolláros (nagyjából 3600 forintos) Uber Eats-utalványt adott azon partnereinek, akik segítettek az ügyfeleknek a kiesés hatásainak kezelésében, mint írták:
hálánkat kifejezve, a következő csésze kávé vagy késő esti snack a miénk!
A partnerek egy kódot használva férhetnek hozzá a 10 dolláros kredithez, azonban több felhasználó jelezte a közösségi médiában, hogy bár kaptak ilyen utalványt, az nem működött. Azóta a CrowdStrike is elismerte, hogy az általuk küldött kódot „az Uber a magas felhasználási arányok miatt csalásként jelezte”.
Egy kávé nem pótol több tízezer munkaórát
Egy – a BBC által idézett – magát a CrowdStrike partnerének valló LinkedIn-felhasználó szerint
egy csésze kávé vagy Uber Eats kredit bocsánatkérésként tett gesztusa nem úgy tűnik, hogy kárpótolna a július 19-i incidens miatt elvesztett több tízezer munkaóráért és az ügyfelek bizalmáért.
A Parametrix biztosítási cég szerint a Microsoft kivételével az 500 legnagyobb árbevételű amerikai vállalatnak mintegy 5,4 milliárd dollár (közel 2000 milliárd forint) pénzügyi veszteséggel kellett szembenéznie a kiesés miatt. Az elszenvedett veszteségekből csak 540 millió dollár és 1,08 milliárd dollár (840 millió font) közötti összeg volt biztosítva.