A PepsiCo részvényei közel 1 százalékot estek az előzetes kereskedésben, miután a Frito-Lay gyártója 5 év után először visszaesést volt kénytelen elkönyvelni negyedéves eredményeit illetően – írja a Yahoo Finance.
Ahogy előre tekintünk, nagyobb volatilitásra és bizonytalanságra számítunk, különösen a globális kereskedelmi fejleményekkel kapcsolatban, ami várhatóan növelni fogja az ellátási láncunk költségeit
- mondta Ramon Laguarta vezérigazgató.
A PepsiCo a 2025-ös pénzügyi évre 3 százalékos csökkenést prognosztizált az egy részvényre jutó alapnyereség tekintetében, szemben a korábbi, alacsony egy számjegyű növekedésre vonatkozó várakozással. A vállalat tavaly 8,16 dolláros részvényenkénti eredményt tudott produkálni.
A vállalat, ahol lehetséges, enyhítő intézkedéseket tervez a magasabb ellátási lánc költségeinek kezelésére, amely magába foglalja a kulcsfontosságú alapanyagok beszerzésének módosítását is.
Az amerikai élelmiszeripari vállalatok kijelentették, felkészülnek a Trump által a kereskedelmi partnereikre kivetett átfogó vámok okozta csapásokra. A vámok leginkább azokat a vállalatokat fogják sújtani, akik a nyersanyagoktól kezdve, a késztermékekig mindent importálnak.
A PepsiCo-nak két élelmiszeripari üzeme van Mexikóban és két sűrítménygyára Írországban. Az acélra és alumíniumra márciusban életbe lépett 25 százalékos amerikai vámok szintén terhelhetik a vállalat árréseit.
Laguarta csütörtökön arra is felhívta a figyelmet, hogy a fogyasztói feltételek sok piacon továbbra is visszafogottak, és a kilátások bizonytalanok.
A PepsiCo és egyéb amerikai nagyvállalatok több áremelést is végrehajtottak, hogy ellensúlyozzák a COVID-19 járvány idején az ellátási lánc megszakadásához kötődő költségek növekedését.
A vállalat bevétele jelenleg 1,8 százalékkal 17,92 milliárd dollárra esett vissza. Az elemzők azonban még ennél is alacsonyabb 17,77 milliárd dollárra számítottak.
A PepsiCO és a rivális Coca-Cola azonban folyamatosan próbálja ellensúlyozni hagyományos üdítőitalok iránti lassuló keresletet, így hamarosan már nem elképzelhetetlen, hogy egészséges rágcsálnivalókat és energiaitalokat lehet venni a népszerű márkajelzések alatt.
Egészségtudatos termékével is aratott a Coca-Cola, lekaszáltak a piacot
Hatalmas bevételre tett szert a Fairlife nevű fehérjedús tejtermékkel az üdítőgyártó óriás.Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Őrjöngenek a sógorok: elsöprő többség utasítja el Amerika javaslatát
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból