Londonban a vezetéstámogató rendszer nélküli teherautók két éve nem is hajthatnak be a főváros számos kerületébe. Most pedig Milánó önkormányzata döntött úgy, hogy októbertől napközben, 7.30 és 19.30 között az 5 tonnánál nagyobb tömegű személyszállító járművek és a 12 tonnánál nagyobb tömegű áruszállító járművek bizonyos zónákon belül csak akkor közlekedhetnek, ha holttérfigyelővel vannak felszerelve.
Az intézkedést jövő októberétől már a kisebb, 3,5 tonnát meghaladó áruszállító járművekre is kiterjesztik.
A legtöbb baleset a holttérből ered és már veszélyt jelentenek a semmiből felbukkanó elektromos rolleresekre is.
Egy új autó vásárlásakor már meg lehet rendelni külön opcióként a holttérfigyelőt, azok számára pedig, akik utólag szereltetnének be ilyet 150 euró körüli árral kell számolniuk.
Nem mindenkinek tetszik a szabály
Egy 20 tonnás kamion sofőrje szerint ez sok más dolog is aktiválja a figyelőt és így az érzékelő folyamatosan csipog – írja az autószektor.
A Milánói Autóklub elnöke, Geronimo La Russa viszont kiáll a rendelet mellett: és bejelentette, a rendelettel párhuzamosan a tudatosság növelését célzó kampányokat is indítanak, hogy megértessék: az út mindenkié és minden használójának még nagyobb felelősséggel kell közlekednie.
Még a kormány sem tud mit kezdeni a gyűlölt e-rollerekkel, azt sem tudják, mennyi balesetet okoznak
Az államtitkár reméli, hogy végre változik a KRESZ. Bővebben >>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!