Kína saját fejlesztésű utasszállító repülőgépe, a C919 pozitív lépést tett az EU Repülésbiztonsági Ügynökségének (EASA) jóváhagyása felé, miután a szabályozó hatóság helyszíni ellenőrzést végzett.
Az autopro.hu beszámolója szerint a repülőgépet a kínai Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) gyártja, és hazájában már megkezdte kereskedelmi üzemeltetését, de nemzetközi jóváhagyásra van szüksége ahhoz, hogy az Airbus és a Boeing kihívójává váljon.
Az EASA pozitív visszajelzéseit követően a COMAC várhatóan már idén vagy jövő év elején megkezdi a szabályozó hatóság számára a repülési teszteket, így a teljes körű tanúsítás elérése már elérhető közelségben van.
A 158-192 utas befogadóképességű C919 az első olyan utasszállító repülőgép, amelyet teljes egészében Kínában gyártanak, azonban számos alkatrészét még mindig nemzetközi beszállítóktól szerzik be.
A világ is megcsodálhatta Kína szuper utasszállítóját
A Szingapúri Airshow-n mutatták be szombaton Kína első, saját fejlesztésű 170-190 férőhelyes, keskenytörzsű utasszállító repülőgépét, a Comac C919-est, amely már több ezer megrendelést kapott.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Orbán Viktor a Szőlő utcai ügyről: Ez mindannyiunkat felzaklatott, elfogadhatatlan
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”