Covid óta tartó tömegturizmus kezd lassan lecsengeni, ez pedig visszaesést jelent a magasabb költségekkel és a korlátozott repülőgép-kínálattal küzdő légitársaságok számáraírja a Reuters.

Az iparág vezetői, befektetők és elemzők szerint azonban az „utazás minden áron” trend lassan kezdi kinőni magát. Az ügyfelek egyre érzékenyebbek az árakra, mivel egyre több ország már a megélhetési költségekkel is küszködik.

Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary ebben a hónapban hívta fel a figyelmet, hogy a jegyárak a várthoz képest kevésbé fognak nőni, amely már most az európai légitársaságok részvényeinek csökkenését eredményezte.

Kicsit meglepő, hogy az árazás nem lett erősebb. Egyelőre nem vagyunk benne biztosak, hogy ez a fogyasztói kedv vagy az Európa-szerte uralkodó recessziós hangulatnak tudható be

- mondta O’Leary.

A ForwardKeys utazási kutatócsoport adatai szerint az idei év első hónapjaiban az egész blokkban stagnáltak a viteldíjak 2023-hoz képest.

Az adatok szerint az ázsiai-csendes-óceáni térségben, ahol a legnagyobb mértékben csökkentek a viteldíjak, mintegy 16 százalékkal estek vissza a repülőjegyárak a január-áprilisi időszakban az előző év azonos szakaszához képest.

Wizz Air-vezér: „Nem toltuk rá az inflációt a fogyasztókra”

Néhány éven belül nemcsak a repülőgépflottát, de a munkavállalók számát is több mint duplájára emelik - mondta Váradi József. Az is kiderült, miként szemlélik a budapesti repülőgép visszavásárlására tett kormányzati lépéseket. >>>

A Singapore Airlines a múlt héten rekord éves nyereségről számolt be, de a nettó bevétel növekedése az elmúlt három negyedévben összességben csökkent. Az irányadó  ázsiai légitársaság közölte, hogy az utashozamok további mérséklődésére számít, mivel a légitársaságok bővítik a kapacitásokat.

A Kínából érkező járatok forgalma azonban az elmúlt évek során sem állt helyre. A járvány előtti szint 70 százaléka körül mozog még mindig, de ez az USA-Kína vonalon még ennél is alacsonyabb 16,5 százalékra tehető a járatok száma.

Új légitársaság indít járatot Budapestről a magyarok kedvenc helyére

Az Ajet heti háromszor indul Magyarországról Isztambul ázsiai oldalára, a Sabiha Gökçen Nemzetközi Repülőtérre, írja közleményében az AVIAREPS Magyarország Kft., a légitársaság hazai képviselője. Törökország továbbra is az első számú kedvenc a magyaroknál az egyik utazásszervező felmérése szerint.
Bővebben--->