A Louis Vuitton, Tag Heuer, Dior és egyéb márkákat csoportosító anyavállalat veszi át a 2013 óta Forma-1 partner Rolex óramárka szerepét – írja a Euronews.
A 10 évre szóló globális partnerség becslések szerint mintegy 1 milliárd dollár értékű.
Az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE a jövő évtől kezdődően kezdi meg a versenyek szponzorálását, amelyben a cégcsoportból kiindulva több márka, például a Moët Hennessy, a Louis Vuitton és a TAG Heuer is részt vesz.
Az utóbbi években Forma-1 körül tapasztalható népszerűség miatt egyre több helyszínnel is bővül a versenynaptár. Ezen felül az olyan online tartalmak, mint a Gran Turismo című film, a Netflix: Formula 1: Drive to Survive sorozata és az olyan sport dokumentumfilmek, mint a Schumacher jelentősen hozzájárultak a nézettséghez.
Az LVMH számára sem idegen a sportszponzoráció, hiszen rendszeresen együttműködik az NFL-lel és a Fifa-val, valamint idén a párizsi paralimpiai és olimpiai játékokon is képviseltették magukat.
A cégcsoport több sportolóval is együttműködik, például Rafael Nadal, Cristiano Ronaldo, Roger Federer és Lionel Messi. Paralimpiai sportolók közül együttműködést kötöttek, Pauline Déroulède-vel, Timothée Adolphe-al és Marie Patouillet-tel. Ez az új partnerség azonban azt jelenti, hogy a Rolex hosszú ideje fennálló megállapodása a Forma-1-el véget ért. A Rolex 2013 óta volt a versenyek hivatalos időmérő szponzora.
Az emberek, a kiválóságra való törekvés és az innováció iránti szenvedély áll a Maisons és a Forma-1 tevékenységének középpontjában. A motorsportban, akárcsak a divatban, az óragyártásban vagy a borok és szeszes italok terén, minden részlet számít a sikerhez vezető úton
– mondta Bernard Arnault, az LVMH csoport vezérigazgatója.
A döntés nem mellesleg, jelentős csapás lehet az óragyártó cég számára, amely már most is csökkenő árakat és zuhanó piaci részesedést tapasztal, mivel a globális luxuspiac egyre nehezebb helyzetben van az utóbbi időszakban.