A megszokottak szerint, ha egy autógyártó bővít, annak egyszerű oka van. Több autót szeretne, minél gyorsabban. Ám ez a Rolls-Royce esetében nem így van. Az eddiginél gyorsabb gyártás és értékesítés ugyanis aláásná a márka presztízsét— írja a CNN.
A gyárbővítés ebben az esetben inkább arról szól, hogy a márka még drágább járművekkel tud előrukkolni. Az ilyen luxusautók ugyanis több helyet igényelnek a felhasználásra szánt egzotikus anyagok tárolása miatt a gyártó szerint.
2020 óta a Rolls-Royce eladásai 17 százalékkal nőttek, amelyhez tavaly egy világszerte rekordot jelentő 6032 autó és SUV eladás dukált. Ugyanebben az időszakban a vásárlók által kiadott pénzek 43 százalékkal nőttek, azaz a 2020-as átlagos 350 ezer dollár tavaly 500 ezer dollárra emelkedett gépjárművenként.
Nem feltétlenül növekszik annyira a volumenünk, mivel nyilvánvalóan nem ez a fókuszpontunk. A luxustervezési területünk (Bespoke) jelenleg nyereséges és releváns, valamint drámaian bővült az elmúlt néhány évben
– mondta Martin Fritsches, a Rolls-Royce Motor Cars Americas elnöke.
A megnövekedett bevételek nagyrészt a bonyolultabb és időigényesebb, azaz testreszabott kéréseknek köszönhető.