A Southwest Airlines 3695-ös, Denverből Houstonba tartó járata nagyjából 3140 méter magasan volt, amikor a hajtómű burkolata leszakadt. A gép 25 perccel a leszállás után, helyi idő szerint vasárnap reggel tért vissza indulási helyére. A fedélzeten 135 utas és egy hat fős személyzet tartózkodott. Senki sem sérült meg.
A hatóságok nyilvántartása alapján a gép 2015 júniusában állt szolgálatba. A The Guardian szerint azonban a légitársaság nem adott információt arról, hogy mikor volt a hajtómű karbantartás alatt.
????BREAKING: Southwest Airlines Boeing 737 engine rips apart during takeoff.
— I Meme Therefore I Am ???????? (@ImMeme0) April 7, 2024
A Southwest Airlines flight bound for Houston immediately returned to Denver.
Maybe Boeing can spend less time on DEI and focus more on safety of their aircrafts and passengers. pic.twitter.com/8iUp9WccHI
A Boeing körüli kétségek akkor kezdtek el felmerülni, amikor január 5-én, az Alaska Airlines gépén, mintegy 5 ezer méter magasan kiszakadt a vészkijárati panel a laza csavarok miatt. Miután az ügy kapcsán vizsgálat indult a repülőgép-gyártóval szemben, hamar kiderült, hogy valójában több tucatnyi probléma is lehet a gépek gyártása körül. A gépek törzseit gyártó Spirit AeroSystems pedig azóta elismerte, hogy félrefúrták a lyukakat a repülőkön, emiatt pedig mintegy 50 modellt kell átépíteni.
Az eddigieknél is komolyabb bajjal nézhet szembe a Boeing
Büntetőjogi felelősségre vonással nézhet szembe a Boeing, az Igazságügyi Minisztérium ugyanis megvizsgálja, hogy az Alaska Airlines gépével történt incidens megállapodási szerződést sért-e.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!