Évekkel ezelőtt a Starbucks önkiszolgáló állomásain még megtalálhatóak voltak a kihelyezett tejek, cukorok, édesítőszerek, fűszerek, mint minden más kávézóban. A vállat azonban a Covid-19 elején megszüntette ezeket az állomásokat, mert attól tartott a vírus tovább terjedne a felületeken. Azonban a Starbucks dolgozók szerint az állomásokon a pazarlás és egyes esetekben lopás is előfordult – írja a CNN.

A vállalat ehelyett az így is túlterhelt baristákra bízta, a minden vásárlói igényt kielégítő tej, cukor és egyéb édesítőszerek adagolását.

A Starbucks azonban jövő év elejére minden üzletébe visszahozza az önkiszolgáló állomásokat, ami megkönnyebbülést jelent több vásárló számára is.

A tej- és cukorállomások visszatérése egy apró lépés a Starbucks számára, de a világ legnagyobb kávézólánca számára valami sokkal nagyobbat jelent. Ez ugyanis annak elismerése, hogy a Starbucks túl messzire ment, amikor túlterhelte a baristákat az italok elkészítésének végtelen módjaival. A Bloomberg becslése szerint a Starbucks vásárlói több mint 383 milliárd módon kérhetnek egy tejeskávét.

Amikor a Covid alatt a Starbucks bezárta az önkiszolgáló pultokat, a testreszabási munka pedig a pult mögött álló baristákra hárult és ez jelentős késedelmeket eredményezett

 - mondta David Garfield, az AlixPartners tanácsadó cég globális iparági vezetője.

A Starbucks most ennek a munkának egy részét visszaadja a vásárlóknak. Ezzel egyidejűleg csökkentik a menüpontokat, a személyzet létszámát viszont növelik, főképpen a csúcsidőszakban.

Célunk, hogy a baristáinknak ne csak a különleges italok elkészítésére legyen ideje, hanem egy színvonalas kiszolgálást is tudjanak biztosítani

 – mondta a Starbucks szóvivője.

Mindez része az új vezérigazgató, Brian Niccol tervének, amely a lánc jövő építésére irányul.

A vállalat többek között visszahozza a baristákat, akik kézzel írják a vásárlók nevét az italukra, és a kényelmes üléseket is, hogy a Starbucks ismét inkább kávéháznak érződjön.

A Starbucks eladásai három egymást követő negyedévben csökkentek, amivel évek óta a leghosszabb ideje tartó visszaesést produkálta. A vásárlók egy része arra hivatkozik, hogy a magas italárak és a hosszú várakozási idő miatt bojkottálja Starbucksot.

Niccol szerint az önkiszolgáló állomások visszahozatala segíteni fogja a Starbucksot abban, hogy négy perc alatt vagy akár annál rövidebb idő alatt szolgálják fel az italokat.

A Starbucks nem szórakozik, a magángépes vezér mellé egy veteránt is leigazolt

Új vezető marketingest kért fel a Starbucks. Az élelmiszermarketing veteránját, Tressie Liebermant Brian Niccol a cég új vezérigazgatója vitte a céghez. Lieberman 2018 és 2023 között a Chipotle digitális marketingért és üzleten kívüli értékesítésért felelős alelnöke volt, ahol korábban Niccol vezérigazgatóként dolgozott.
Bővebben>>>