Az AVON szépségipari nagyvállalat a szépség jövőjéről készített felmérést három kontinensen, hét országból összesen 7000 nő megkérdezésével. A 2023-as globális, Future of Beauty elnevezésű projektbe független bőrgyógyászt is bevontak.
A jelentés eredményei jelentős változásokat tükröznek a szépségápolási trendek alakulásában. Leszögezhető, hogy a nők világszerte eltávolodnak a merész és túlzóan kirívó megjelenéstől és inkább a természetes vonásaik kiemelését részesítik előnyben, gyengédebb és hitelesebb szépségápolási választásokkal.
Kozmetikázni kezdtek a pandémia után, próbálják visszacsinálni
A pandémia enyhülésével, a kijárási korlátozás és állandó home office munkarend felfüggesztése után ugrásszerűen megnövekedett kozmetikai kezelések száma napjainkban mérséklődni látszik, derül ki az AVON kutatásából.
Habár a megkérdezettek közel fele (47 százalék) továbbra is havonta legalább egyszer igénybe vesz kozmetikai beavatkozást, a kezelések típusa és gyakorisága változik.
Amellett, hogy a pandémiát követő időszakban népszerűnek számító kezelések, mint például az arcfeltöltés, a botox vagy a műszempilla építés iránti kereslet csökkenő tendenciát mutat, nőtt a beavatkozások visszafordítását igénylő nők száma.
Sokan kérik, hogy csökkentsék, eltávolítsák vagy korrigálják a korábban elvégzett kozmetikai beavatkozásokat.
Úgy tűnik, már a női szépség is inflálódik
Ha kozmetikumokról van szó, akkor testápolót és hidratálókrémet vásárolnak leggyakrabban a magyar nők, míg a legritkábban ampullakoncentrátumot, arcszérumot és fényvédőt tesznek a kosarukba – derült ki egy felmérésből. A reprezentatív kutatás szerint továbbra is az ár a legfontosabb szempont vásárláskor: a legtöbben maximum ötezer forintot adnak ki egy-egy termékkategóriáért. Bővebben>>>A természetes az ideál
Az emberek természetesebb megjelenést szeretnének elérni, nem pedig egy nyilvánvalóan feljavított külsőt.
A feltűnő és kirívó külsőségekkel szemben manapság inkább a természetesebb megjelenésre törekednek, amely egyúttal egészségesebbnek is tűnik. Ennek eredményeképpen jelenleg
a bőr ellenálló képességét erősítő kezelések a legnépszerűbbek, amelyek a kollagéntermelés serkentésével segítik a bőr állapotának javítását és védelmét.
Éles váltás a közösségi média és az influenszerek számára
A hírességek, influenszerek és a közösségi média inspiráló ereje mindig fejlődik, ami 2023-ban sincs másképp. A közösségi média hatalmas befolyását a szépségtrendekre le sem lehet tagadni, azonban napjainkban éles váltás van kibontakozóban,
a tökéletesen csiszolt feedektől a hitelesebb közösségi médiaélmény felé mozdulnak el a fogyasztók.
#Nofilter
Míg például a filtereket sokáig a kívánt szépségápolási megjelenésünk inspirációs forrásának tekintettük, az AVON kutatása azt mutatja, hogy a filterek szépségápolási döntéseinket befolyásoló ereje változóban van.
- Ötből, kevesebb mint egy nőt (19 százalék) a közösségi média filterek inspirálták arra, hogy kozmetikai beavatkozásokat végeztessenek;
- és ehelyett inkább a valós életben látott eredmények (47 százalék);
- vagy a barátoktól és családtagoktól kapott ajánlások (37 százalék) befolyásolják őket.
Már nem az örök fiatalság a cél
- A nők majdnem háromnegyede (72 százalék) inkább az egészséges, mint a fiatalos megjelenésre szeretne összpontosítani;
- a legújabb kutatás szerint a nők kétharmada (65 százalék) a spektrum természetesebb végét szeretné elérni.
Világszerte az emberek eltávolodnak attól, hogy a szépségápolással legyőzzék vagy elfedjék bizonytalanságukat, ehelyett inkább arra keresik a választ, hogyan emelhetik ki természetes szépségüket.
A minél több, minél nagyobb, annál jobb trend egyértelműen az egészségesebb boldogabb irány felé fordul.
Napjaink legnépszerűbb megjelenése a „finom ragyogás”, amelyet a természetes szépség hangsúlyozásával írhatunk le. A veleszületett sajátosságok kiemelése a cél, azáltal, hogy a legtöbbet hozzuk ki bőrünk természetes megjelenéséből, amelyet csupán egy kis szempillaspirállal és semleges rúzzsal dobunk fel.
A megélhetési problémák felértékelték a szépségápolás jelentőségét
Az egészségesebb, természetesebb megjelenés felé mutató trenddel együtt a globális megélhetési válság is érezhetően hatást gyakorol a nők szépségápolási döntéseire.
- Világszerte minden ötödik nő lemondott a sminkelésről és a bőrápolásról (22 százalék),
- majdnem egynegyedük abbahagyta a hajvágást és a kozmetikai kezeléseket (23 százalék),
- és majdnem egyharmaduk lemondott a manikűrözésről (31 százalék) a gazdasági nehézségekre hivatkozva.
- Minden ötödik nő (21 százalék) spórol pénzt a kozmetikai kezelések elhagyásával és saját maga által összeállított szépségápolási rutint folytat,
- valamint minden tizedik nő (13 százalék) állítja, hogy bár még megengedheti magának, a jelenlegi gazdasági helyzetben nem szívesen költ pénzt kozmetikai szépítő kezelésekre.
Egyértelmű, hogy a prioritások és a gondolkodásmód arról, mire fordítható a rendelkezésre álló jövedelem, eltolódtak és napjainkban a nők drága szépségápolási kezelések helyett szívesebben választanak költséghatékony alternatívákat.