Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója már korábban belengette, hogy október 10-én be akar mutatni egy, a fuvarozó szolgáltatásokhoz használt önvezető autó tervezetet, és már régóta fontolgatja, hogy létrehoz egy, a Tesla által üzemeltetett, magánszemélyek tulajdonában lévő autonóm járművekből álló taxihálózatot.

Erre azért van szükség, mert amíg az olyan robottaxi-szolgáltatók, mint az Alphabet által működtetett Waymo és a General Motors-hoz tartozó Cruise erősen szabályozottak, addig az állami és szövetségi hatóság szerint a Tesla autók esetében egyedül a járműtulajdonosok a felelősek, függetlenül attól, hogy használnak-e vezetéstámogató szoftvert, avagy sem.

Emellett pedig a Waymo és a Cruise szoftvere teljes autonómia mellett is képes hajtani a járműveket, a Tesla rendszere azonban a jelenlegi ajánlás szerint vezetői felügyeletet igényel – írja a Reuters.

Ennek a szabályozási kérdésnek az apropója egy április 10-én, Las Vegasban történt baleset, mely során egy önvezető Tesla egy Uber-ről rendelt fuvar utasát szállította, amikor egy kereszteződésben az autó belerohant egy terepjáróba. A terepjáró sofőrjét kórházba szállították, a rendőrségi jelentés szerint őt az elsőbbség megadásának elmulasztásával vádolják.

A sofőr, Justin Yoon egy YouTube-videóban azt mondta, a Tesla szoftvere még akkor sem lassította le a járművét, amikor a terepjáró kilépett egy olyan holttérből, amit egy másik jármű okozott.

A Tesla utasai kisebb sérülésekkel megúszták a balesetet, maga az autó azonban totálkárosra tört.

Bevezették, azonnal szexjárat lett az önvezető autókból

Rengeteg parázs vita után augusztus elején engedélyezte a kaliforniai közlekedési hatóság két robottaxicég, a Waymo és a Cruise autóinak működését San Francisco egész területén. Az első tapasztalatok igencsak szokatlanok.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.