A társaság vezetője a kis Titan tengeralattjáró irányítója, egyúttal az utazásokat szervező vállalkozás, az OceanGate alapítója a 61 éves Stockton Rush volt. Rush eredetileg pilóta volt, már 19 évesen megszerezte a DC-8-as típusú, ma már forgalomból kivont repülőgéptípusra a kapitányi képesítést.
Három évvel később a repülőmérnöki diploma is a zsezsében volt, és tudását felhasználva saját repülőgépet épített.
A The Washington Post szerint a kalandvágy tovább hajtotta Stockton Rush-t: megépítette első tengeri merülésre alkalmas járművét, ami két személyes volt, és amellyel összesen harminc merülést hajtott végre, persze még nem a mostanihoz hasonló mélységbe. Az OceanGate céget, amelyet kutatás és turizmus céljából hozott létre, és a fő irány a mélytengeri merülés lett, 2009-ben hozta létre, 2010-től már szervezte az utakat.
A Titanichoz az utolsó két évben merült le több alkalommal.
Stockton Rush, the chief executive of OceanGate Expeditions, is one of the five occupants of the missing submersible. https://t.co/kx3jYndzRz
— The New York Times (@nytimes) June 21, 2023
Hamish Harding
Hamish Harding 58 éves brit üzletember és pilóta volt, ugyancsak erős kalandvággyal megáldva: például több világrekordot is megdöntött mélytengeri merülésben.
Üzletemberként egy repülőgépek adásvételével foglalkozó céget vezetett, amelyet egyben ő is alapított. Nem csupán a mélység, a magasság is vonzotta: tavaly az egyik résztvevője volt a Jeff Bezos alapította Blue Origin cég ötödik űrugrásának, mikor a világűr határáig jutott el.
Emellett a Déli-sarkon és a Mariana-árokban is járt.
It's been a pleasure to talk live on the occasion of the SpaceX Crew-6 launch (with UAE's first long duration astronaut going to the ISS for 6 months) on Dubai One, in frames of DXB Today Show. Thank you #ti22films, #DubaiOneTv and #DXBToday!⁰https://t.co/ZlC4X5OB0i pic.twitter.com/0lD36mHMjm
— Hamish Harding (@ActionAviation0) March 7, 2023
Paul-Henri Nargeolet
A 77 éves Paul-Henri Nargeolet volt az utazás francia résztvevője, aki korábban haditengerészeti parancsnokként szolgált: ő már a haditengerészetnél is tengeralattjárót is vezetett, így számára szinte otthonos volt egy ilyen járművön tartózkodni.
A parancsnok már a kilencvenes években is járt a Titanicnál: őt tartották az óceán fenekén fekvő, ikonikus elsüllyedt hajó egyik legkomolyabb szakértőjének, aki azonosítani tudta a hajó szétszóródott részeit.
Paul-Henri Nargeolet merült le a legtöbbször a Titanichoz a társaságból, az elsüllyedt hajóról könyve is megjelent.
Paul-Henry Nargeolet, French mariner feared aboard missing Titanic sightseeing sub, knew perils of deep dives https://t.co/FNIKVTgxIA
— Fox News (@FoxNews) June 20, 2023
Shahzada Dawood és Suleman Dawood
Feltehetően ezért is vitte magával 19 éves fiát, aki már Angliában nőtt fel. Suleman szívesen olvasott sci-fi könyveket, így az érdeklődés adott volt az expedíció iránt, és vélhetően rögtön megtetszett neki a merülés ötlete, amint apja felvetette neki a lehetőséget.
Az apa és fia így leginkább abban térhetett el a többi résztvevőtől, hogy nem vettek részt korábban extrém sportokban, kalandokban, repülésben, merülésben, így vélhetően a kockázattal sem voltak tisztában, amit az adott járművel való, rendkívüli mélységbe történő merülés jelentett.