A YouGov legfrissebb, 2000 fős közvélemény-kutatása szerint 

a németek fele, 53 százaléka biztosan, vagy valószínűleg nem vásárolna több amerikai terméket, ha „kitörne” a vámháború.

A dpa által idézett felmérés szerint a válaszadók főként politikai okokból és a termékek áremelkedése miatt tervezik a bojkottot:

  • a válaszadók 48 százalék szándékosan akarja bojkottálni az amerikai termékeket,
  • 44 százalékuk pedig nem hajlandó magasabb árat fizetni az amerikai árukért, ha azok drágulnak.

A németországi felmérésben résztvevők 9 százaléka továbbra is vásárolna amerikai termékeket, míg 25 százalékuk „valószínűleg” folytatná vásárlásaikat, de körülbelül egyharmaduk nem is képes pontosan azonosítani, hogy mely termékek származnak az Egyesült Államokból.

Ezen kívül körülbelül minden ötödik (22 százalék) válaszadó szerint az egyéni bojkottok nem lennének hatékonyak.

A nyaralási terveket is befolyásolhatja a vámháború.

  • A válaszadók körülbelül egynegyede még mindig szívesen nyaralna az Egyesült Államokban,
  • míg 37 százalékuk politikai okokból elutasítja ezt.

A teljes bojkott nemcsak az amerikai termékek elutasítását jelenthetné, hanem a digitális szolgáltatásokat is, mint például a Google-kereséseket, Instagram-posztokat, WhatsApp-üzeneteket, Netflix-filmeket vagy az Amazon-rendeléseket. Az emberek hajlandósága a bojkott végrehajtására nem tisztázott, és a mindennapi életben való megvalósítás sokkal nehezebb lenne, mint elméletben - teszi hozzá a hírügynökség.

Donald Trump amerikai elnök aláírta az importautókra és alkatrészekre egységes, 25 százalékos vámtarifa kivetéséről szóló rendeletét. Erről ITT olvashat bővebben.