A brit Wizz Airt hozták ki a legrosszabb fapados légitársaságnak – derült ki a termékek és szolgáltatások tesztelésére szakosodott Which? cég friss felméréséből. Ugyanez a vállalat már tavaly is a Wizz Airt választotta a legrosszabbnak ugyanebben a kategóriában.
A kutatási eredményeket idéző Index arról is beszámolt, hogy 2023 októberében 10 775 járatot értékelt a cég az alábbi szempontok alapján:
- ügyfélszolgálat;
- ár-érték arány;
- kényelem;
- az ételek és az italok minősége;
- valamint a brit utasok véleménye.
A Wizz Air elsősorban a késések és az ügyfélszolgálat szolgáltatásának színvonala miatt kapta a negatív kritikákat.
A magyar székhelyű légitársaság ötből egy csillagot kapott az ügyfélszolgálatért 44 százalékos össz pontszámmal a britektől, mellyel a Ryanair (47 százalék), az Iberia (49 százalék) és a Vueling (53 százalék) mögé kerülve lett a legrosszabb fapados légitársaság az értékelések alapján.
A Wizz Air megkérdőjelezhetőnek nevezte a Which? következtetéseit, mondván, annak módszertana „félrevezető”, a mintacsoport eredményei pedig „nem reprezentatívak” a légitársaság ügyfélkörére nézve.
„Az említett felmérésben mindössze 124 fő nyilatkozott a Wizz Airrel kapcsolatban, míg a versenytársakról több ezer ember véleményét gyűjtötték össze. A Wizz Air UK leányvállalat a tavalyi évben 12,2 millió utast szállított, így a felmérés az utasbázis csupán 0,001%-át vizsgálta. A Wizz Air folyamatosan méri az utasok elégedettségét, ezek a jelentések – melyek több százezres minta alapján készülnek – azt mutatják, hogy a légitársaság szolgáltatásai évről évre javulnak, és több területen az iparágban kimagaslónak számítanak. Büszkék vagyunk az eddig elért eredményeinkre, és folyamatosan dolgozunk azon, hogy még több utas számára tegyük elérhetővé a repülés élményét” – írták az Economxnak küldött közleményükben.