A közlemény szerint a közreműködő szervezet és a vasúttársaság megállapodásával szabad utat kapott mind a hét tervezett közlekedésbiztonsági beruházás, jelenleg a munkák egy része tervezési, illetve előkészítési szakaszban van. Az Állami Autópályakezelő Zrt., a MÁV Zrt., a GySEV Zrt. és a Magyar Közút NZrt. elképzelései alapján összesen 7 projektből álló közlekedésbiztonsági programot állítottak össze. Ebben a legveszélyesebb helyszíneken tervezett, célzott balesetmegelőző, infrastrukturális beavatkozások szerepelnek.
A vasúthálózaton összesen 180 vasúti átjáróban valósítanak meg biztonságot javító beavatkozásokat. Ennek keretében például korszerűsítik a vonatérzékelést, továbbá diagnosztikai és monitoring berendezéseket telepítenek a vasúti pálya folyamatos ellenőrzésére, s kiépítik a videós pályafelügyeleti rendszert is.
A tervezett fejlesztések szerint a gyorsforgalmi úthálózat 11 helyszínén átépítik a csomópontokat, bővítik a pihenőhelyeket, hiányzó kapaszkodósávot, illetve forgalmi sávot létesítenek. Emellett az autópályákon, autóutakon biztonságosabb terelőeszközöket alkalmaznak, intelligens közlekedési eszközöket (ITS) telepítenek, korszerűsítik a forgalomirányítást is.
Az országos főúthálózat 69 baleseti góchelyén szintén történnek a közlekedésbiztonságot javító beavatkozások. Átépítik például a veszélyes íveket, balra kanyarodó sávokat hoznak létre, jelzőlámpás forgalomirányítást telepítenek, így 11 gyalog-átkelőhely válik biztonságosabbá. Elkezdődik 23 veszélyes közúti csomópont átépítésének előkészítési munkája is.