Az ügy korábban már kétszer megjárta a döntőbizottságot. A Porr Építési Kft. idén áprilisban vitatta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közbeszerzési kiírását, és miután azt a beruházó elutasította, fordultak az osztrákok a KDB-hez. Az akkori határozat szerint a Porrnak nem volt joga az eljárás megindítására, ezért az ügyet a bizottság lezárta. Az eljárás azonban a bíróságon folytatódott, ennek végeredménye, hogy a KDB-t új eljárására kötelezték.
Csakhogy időközben a közbeszerzési eljárás folytatódott, s a tenderre végül (a nyolcból) két pályázó nyújtott be érvényes ajánlatot: a Duna Aszfalt, valamint az EKMS−M43 Konzorcium, amelynek tagja az EuroAszfalt, valamint a Közgép Zrt., a Magyar Aszfalt Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. Végül a NIF augusztus végi döntése alapján a Duna Aszfalt Kft. nettó 46,5 milliárd forintos ajánlatával nyert. Az EKMS−M43 Konzorcium viszont szintén a KDB-hez fordult, amely pedig elutasította a konzorcium eljárás ellen benyújtott jogorvoslati kérelmét, így tehát mégis a Duna Aszfalt Kft. és nem a Közgép-konzorcium építheti az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti 23 kilométeres szakaszát.
A NIF már meg is kötötte a kivitelezői szerződést a győztes Duna Aszfalttal − mondta lapunknak Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója. A KDB mostani eljárása ennek, illetve az időközben lezárult vizsgálat figyelembevételével folyhat.
A KDB mostani eljárása már nem befolyásolja a kivitelezést, ha a KDB valamilyen jogsértést mégis megállapítana, az legfeljebb pénzbüntetést vonhat maga után. Úgy tudjuk, a NIF november végére átadja a munkaterületet a kivitelezőnek, aki ennek elkészítését a szerződés szerint el is kezdte, tehát rövidesen elkezdődhet az építkezés ezen a szakaszon. Ez azért is fontos, mert a határ romániai oldalán jó ütemben halad a beruházás, s a magyar területen 2014 nyarára készülhet el a sztráda.