Megvalósulni látszik, amit Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter az ÉVOSZ októberi fórumán a hazai építőipari kivitelezői ágazat legjelentősebb szereplői számára, a megnehezedő ágazati helyzet kapcsán megoldásként javasolt: „Vegyék meg egymást!”.
A Dömper Kft. vezetése november elején már jelezte, hogy rendkívül nehéz döntéseket kénytelen meghozni. A hírek szerint ez a nehéz döntés a cégcsoport értékesítése lett: a Duna-csoport dobott mentőövet a megvásárlással a Dömper Kft.- nek és projektcégének, a Hidro-Duna Kft-nek.
Kapcsolódó
A Dömper-csoport út és főként alagútépítésre specializálódott. 2021. decemberében el is nyerték az M1 és Esztergom közötti M100-as út kivitelezésének az északi, döntően alagutakból és völgyhidakból álló építési kivitelezési munkálatait. Ugyanakkor joggal bíztak az M0-ás befejező szakasza munkálatainak a jövőbeli elnyerésében, hiszen a hazai kivitelezési piacon is jelentős kapacitásokat fejlesztettek az alagútépítés terén.
Az M100-as út 2021-es árakon is több, mint 350 milliárdba kerülő, összesen hét év alatt megvalósítható projektkivitelezési szerződését a kormányzat végül 2022. szeptemberében, vélhetően forráshiány miatt felmondta, összességében több ezer milliárd forintnyi kivitelezést elhalasztva.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Zelenszkij egy feltétellel hajlandó lemondani a NATO-tagságról
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét