2013 II. negyedéében a szállított áruk tömege (61,4 millió tonna) az egy évvel ezelőttihez képest 3 százalékkal csökkent, míg a teljesítmény (12,8 milliárd árutonna-kilométer) 1 százalékkal lett kisebb. Ezen belül a vasúti szállítás teljesítménye 1, a közútié 2 százalékkal nőtt, miközben a belvízi hajózásé 22, a csővezetékes szállításé pedig 10 százalékkal zuhant. A vízi teherszállítás visszaesésében komoly szerepe lehetett a nyár eleji áradások miatt elrendelt hajózási zárlatoknak.
A belföldi vízi szállítás volumene 8, az importé 29 százalékkal nőtt, de ezek nem tudták ellensúlyozni az export 55 százalékos zuhanását, illetve a tranzitforgalom 11 százalékos esését. A belvízi áruszállításban magyar lobogó alatt hajózó járművek részesedése az összes szállított áru tömegéből 9, az árutonna-kilométerben kifejezett összteljesítményből 8 százalék volt.
A teljes fuvarozási teljesítmény 69 százalékát adó közúti szállítások esetében élesen kettévált a bel- és a külföldi viszonylat: előbbi 7 százalékos visszaesést, utóbbi 5 százalékos növekedést mutatott, ami összességében 2 százalékos emelkedést eredményezett. Folytatódott az a tendencia, hogy kevesebb árut szállítottak nagyobb távolságra.
Ami a vasúti szállítást illeti, a nagyobb társaságok teljesítménye csökkent, miközben a kisebbeké főként a tranzitszállításoknak köszönhetően nőtt. A belföldi áruszállítás teljesítménye 3 százalékkal emelkedett, a nemzetközi szállításé összességében nem változott 2012 II. negyedévéhez viszonyítva. A nemzetközi forgalomban a kivitel 7, a behozatal 12 százalékkal csökkent, a tranzitszállítás 23 százalékkal növekedett az egy évvel ezelőttihez képest.
A légi áruszállításban 2013 második negyedévében a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér összes áruforgalma 16,6 ezer tonna volt, 13 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi, alacsony bázishoz képest.