A Tudatos Vásárlók Egyesülete éve óta publikálja a mindennapos háztartási gépek nemzetközi tesztjeinek eredményeit, amelyekről a Napi.hu szerkesztőségi blogja, a Buksza is rendszeresen beszámol.
Most ezek - az egyébként fizetős teszteredmények - a MediaMarkt online boltján keresztül elérhető edukatív oldalról is megnyithatóak.
"Az együttműködéssel szeretnénk elérni, hogy gyártóktól független teszteredményeink azokat a vásárlókat is segítsék a döntésben, akik eddig a kedvezményes ajánlatok között, főként előzetes márkaismeretükre hagyatkozva próbálták megtalálni a számukra megfelelő műszaki cikkeket. A MediaMarkt segítségével pedig egyenesen a webáruházból juthatnak el a tesztekhez"
- mondta a most induló partnerségről Haraszti Anikó, a Tudatos Vásárlók Egyesülete fogyasztóvédelmi szakértője. A Tudatos Vásárlók által publikált tesztek függetlenségének biztosítéka, hogy a kiválasztott termékeket minden esetben anonim módon, kiskereskedőktől vásárolják, a tesztelés azonos szabvány szerint, ellenőrzött, laboratóriumi körülmények között zajlik. Nem tesztelnek prototípusokat, sem pedig ingyenes termékmintákat. Az eredményeiket a kereskedők, a forgalmazók és a gyártók nem befolyásolhatják, a kizárólagos mérce a mutatott teljesítmény.
A MediaMarkt és a TVE együttműködése hozzájárul, hogy már a tájékozódás során segítse a vásárlókat az egyéni igényeiknek legmegfelelőbb műszaki cikk kiválasztásában. A Tudatos Vásárló Tesztekben ugyanis az ár és az összteljesítmény mellett a vevők számára fontos szempontok szerint is szűkíthető a termékkínálat, míg a részletes kereséssel egyszerre több szempont, márkák, terméktípusok szerint is szűrhetők a különböző termékek. Az így kapott értékelő táblázatban már csak a számukra megfelelő készülékeket kell összehasonlítaniuk az érdeklődőknek.
A tesztek segíthetik a vásárlókat abban, hogy valóban tartós jó ár érték arányú készülékeket válasszanak. Rámutatnak arra, hogy minden árkategóriában megvannak a kiemelkedően jól vagy rosszul teljesítő termékek, hogy már alacsonyabb árkategóriás, vagy kevésbé ismert márkák között is jó teljesítményű termékekre bukkanhatnak. "Támogatjuk fogyasztóinkat abban, hogy tudatos döntést hozzanak műszakicikk-vásárlás során" - mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója. Hozzátette, a járványhelyzet óta megfontoltabban terveznek a vásárlók, célzottan érkeznek hozzánk és jellemzően előre tájékozódnak a kívánt termékről. Ezt a tudatosságot szeretnénk tovább erősíteni azzal, hogy edukatív oldalunkon felhívjuk vevőink figyelmét a TVE tesztjeire és közvetlen átjutást biztosítunk azokhoz."