A tavalyi utolsó negyedévben a 2014 korábbi negyedéveinél ugyan alacsonyabb ütemben, de még így is bőven a GDP növekedési ütemét meghaladóan, 7,5 százalékkal bővült a magyar digitális hirdetési piac a felmérésben résztvevők körében - tette közzé az IAB Hungary a Pwc Magyarország Kft. közreműködésével, az IAB Médiaszekció tagjaitól származó önbevallások alapján. Az év utolsó három hónapjában 7,5 százalékkal haladta meg az online hirdetési index (NORI) az egy évvel korábbit.
A digitális hirdetési piac bővülésében most is a mobil hirdetési bevételek növekedése játszotta a legnagyobb szerepet. A webes piac a NORI üteme alatt, a mobil lényegesen nagyobb ütemben növekedett, az e-mailes piac ugyanakkor csökkent.
Az indexben a legnagyobb súlyú pénzintézeti, biztosítási és a távközlési hirdetések a NORI fölötti ütemben bővültek, alulteljesítő volt a kereskedelem és a szolgáltatás.
A hirdetési formák között csökkent az egyébként domináns webes display és növekedett a mobil display, szöveges és videó hirdetések aránya. A hirdetési csatornák között folytatódott a direkt hirdetések arányának növekedése az ügynökségi hirdetésekkel szemben.