Makula György ezt annak kapcsán jelentette ki, hogy a Ryanair légitársaság 13 budapesti járatot töröl a szombattól számított két hétben, mert a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság ragaszkodik ahhoz, hogy a pilóták és az utaskísérők okmányellenőrzésre elhagyják a Budapestre megérkező repülőgépet, annak ellenére, hogy csak 25 percük van a visszaindulásra. A Ryanair szerint nincs ehhez hasonló gyakorlat a légitársaság által használt másik 170 uniós repülőtér egyikén sem.

A Ryanair levélben fordult a Budapest Airporthoz, amelyben megírta, hogy nincs jogi alapja a magyar hatóság által megkövetelt eljárásnak. A Ryanair értesítette a Budapest Airportot arról, hogy a 25 perces fordulóval induló írországi és nagy-britanniai járatain a budapesti személyzet március 1-jétől nem veti alá magát az eljárásnak. Ezután - áll a közleményben - a Budapest Airport március 1-jén a manchesteri, március 2-án a baden-badeni járatnak nem adott felszállási engedélyt, a járatokat törölni kellett.

Makula György, az ORFK szóvivője az MTI-nek szombaton minderre úgy reagált: a magyar rendőrség gyakorlata mindenben megegyezik az eu-s gyakorlattal.

Hozzátette: a korábbi évek szakmai protokollja alapján, a többi tagállammal összhangban végzik a határrendészeti tevékenységet a hatályos és vonatkozó hazai és nemzetközi normák alapján.

A Budapest Airport még pénteken a honlapján közzétett közleményben úgy fogalmazott: sajnálattal vette tudomásul, hogy egy repülőtéri működési kérdésben vita alakult ki a légitársaság és a határőrizetért felelős Repülőtéri Rendőrség között, és folytatja erőfeszítéseit, hogy ezt a vitát a két érintett fél minél rövidebb idő alatt sikeresen meg tudja oldani.