A K&H ifjúsági index szerint ők átlagosan 37 ezer forintot költenek, nagyjából annyit, mint tavaly, mégis tetemes eltérések láthatóak: 32 százalékuk 25 ezer forinttal többet fizet az egy évvel korábbinál, 26 százalékuk viszont 32 ezer forinttal kevesebbet szán az idei ajándékvásárlásokra.
A fiatalok ajándéklistáin elsősorban a ruhák, játékok és kozmetikumok szerepelnek,
61-65 százalékuk választ ezekből, 58 százalékuk élelmiszert is vásárol. Mobil telefont és egyéb elektronikai kütyüket 41 százalékuk adna karácsonyra. Népszerűnek mondható még az ajándékutalvány: tízből négy fiatal számol ezzel a verzióval, míg a készpénz, mint ajándék 36 százalékuknál jön szóba.
A fiatalok 85 százaléka ajándékozná meg családtagjait, rokonait, barátait, ismerőseit az idén, ez megegyezik a tavalyi aránnyal – derül ki a K&H ifjúsági indexből, amely reprezentatív kutatás keretében vizsgálta a 19-29 évesek ajándékozási szokásait.
A felmérés szerint az ajándékozó fiatalok átlagosan 8 embernek adnak meglepetést.
Több mint 25 százalékuk korán, november elején vagy azt megelőzően megkezdte az ajándékok beszerzését, 28 százalékuk a múlt hónap második felében látott neki a vásárlásnak, közel 33 százalékuk december eleje óta intézi, 12 százalékuk viszont az utolsó pillanatokra hagyta.
Az ajándékvásárló fiatalok átlagosan 37 ezer forintot terveznek költeni összesen, ami gyakorlatilag megegyezik a tavalyi összeggel. Több mint 40 százalékuk ugyanakkora büdzsével készül a vásárlásokra, mint tavaly.
Az ajándékozó fiatalok 4 százaléka nem vásárol, hanem saját maga készíti a meglepetéseket.