Sipos Imre helyettes államtitkár újságírók előtt azt mondta: az álláspontok annyiban közeledtek, hogy a még elégséges szolgáltatások körébe a személy- és vagyonvédelem, a gyermekek felügyelete, étkeztetése tartozhat. Kitért a kormány felvetésére is, miszerint egy esetleges sztrájk alatt minden intézményben szükség van a még elégséges szolgáltatások biztosítására.

A szakszervezetek ezirányú javaslatait áttekintették. Azt kérték, hogy elsősorban a szülők, diákok érdekében ne hozzanak olyan döntést, aminek nyomán a sztrájk reggelén nem tudják pontosan, hogy a gyermeküket hová vigyék.

Galló Istvánné, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke elmondta: azt javasolják, egy adott intézményben a sztrájkban résztvevők felmérése és a tanulók számának meghatározása után szülessen döntés, hogy biztosítják-e a tanulók számára az elégséges szolgáltatást. Azt szeretnék, ha ezt helyben a polgármester, illetve a tankerületi központ vezetője a sztrájk szervezőjével egyeztetné. Rámutatott: nagyon fontos kérdés, hogy ez ne jelentsen az átlagosnál nagyobb megterhelést a tanulóknak, illetve a szülőknek.

A pedagógusok sztrájkbizottsága javaslatára a kormány kedden délelőtt 10 óráig válaszol - jelezte Sipos Imre. Galló Istvánné szólt még arról is, hogy a sztrájkbizottság négypontos követelését illetően nincs előrelépés, nem vált okafogyottá az április 20-ra hirdetett sztrájk.

A pedagógusok sztrájkbizottsága - amelynek tagja a Pedagógusok Szakszervezete, az Oktatási Vezetők Szakszervezete, a Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezet - április 5-én jelentette be országos pedagógussztrájk szervezését.

Követeléseiket négy pontban határozták meg: ezek közé tartozik az állami intézményfenntartó központ átszervezése, feladatainak meghatározása oly módon, hogy az biztosítsa a köznevelési intézmények szakmai, gazdasági és munkáltatói önállóságát. Az iskolában pedagógus munkakörben alkalmazottak kötelező óraszámát heti 22 órában kell meghatározni.

A sztrájkbizottság követeli, hogy a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők részesüljenek havi rendszeres, keresetükön felüli többletjuttatásban, függetlenül attól, hogy milyen intézménytípusban dolgoznak. A jövő évi költségvetés tárgyalásakor ugyanakkor mindenképpen foglalkozni kell az oktatást-nevelést segítők bérének rendezésével. Meg kell teremteni továbbá annak feltételeit, hogy az intézményvezető minőségi munkavégzésért járó minőségi bérpótlékkal ismerhesse el az átlagon felüli munkateljesítményt.

A négy pontról szerdán folytatódnak az egyeztetések.