Az új Duna-hídnak köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a közel egy óráról 15 percre csökken. Az új átkelő és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének összértéke nettó 92 milliárd forint volt.
A Tomori Pál híd a szűkebb körű ünnepséget követően, még azon a napon, június 6-án megnyílik a közlekedők előtt. A híd átadása után még egy ideig üzemel a Paks-Géderlak közötti kompjárat, de annak további sorsáról egyelőre nincs információnk – adott hírt róla a Baon.
Kapcsolódó
A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és felszerkezetei készítése során:
- közel 28 ezer köbméter betont épített be,
- az összeszerelt acélszerkezet súlya meghaladja az 5 ezer tonnát,
- 418 kilométer hosszúságban szereltek be feszítő kábeleket,
- a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe 82 300 tonna vízépítési kő került.
- Az új Duna-híd 946 méter hosszú, a kivitelezésén mintegy 900 ember dolgozott.
A híd május elején esett át a próbaterhelésen.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat
A világhírű grófi család tőzsdére vitte a kastélyait és a szigeteit is
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Kamerák jönnek az Uberbe, ha nem tetszik lemondható a fuvar
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Streamingfelhasználók figyelem: olyan döntés született, amely a kedvenc sorozataink jövőjét is eldönti