Drasztikusan átalakul a hazai biztosítási piac − derült ki a Mabisz minap produkált féléves gyorsjelentéséből. A piacvezető társaságok részaránya olyan mértékben olvadt, hogy a korábbi nagy szakadék köztük és a feltörekvők között szinte el is tűnt. Az első hat társaság (Allianz, Generali, Aegon, Groupama, ING, Uniqa) díjbevétel-arányos piaci részaránya 67,2 százalék alá csökkent az ezredforduló közel 89 százalékos szintjeiről. Idén fordult elő először, hogy a kompozit engedéllyel nem rendelkező, és így két külön társaságként működő Magyar Posta Biztosító díjbevétel alapján befurakodott a nagyok közé bár ez csak a tiszta és nem a korrigált díjbevétel alapján igaz.
A nagyok között is komoly átrendeződés figyelhető meg: három év után ismét a bevételi dobogó harmadik helyére ugrott az Aegon. Érdemes megfigyelni azt is, hogy a hagyományosan erős első negyedév után június végén még viszonylag jól teljesítő piacvezető Allianz Hungária már a második negyedév végére visszatért a 20 százalékos piaci súly alá. Az idei gyenge rajtot igyekszik korrigálni a Generali Providencia − az Aegonhoz hasonlóan nála is közel egy százalékot javult a piaci részarány −, és próbál felkapaszkodni a megrendítő, 6,85 százalékos első negyedévi piaci adatból az ING is.
A piacról rekordgyorsasággal kopnak ki az egyszeri díjas biztosítások és az eseti díjak − az első félévben 15 százalék volt itt a visszaesés −, bizonyos társaságoknál azonban továbbra is ez számít húzóterméknek. A Magyar Posta Életbiztosítónál például a konstrukció adja az értékesített volumen közel 90 százalékát − a korrigált díjbevételnél, ahol az egyszeri díjas biztosítások tizedértéken veendők figyelembe, a társaság 24,5 milliárdos féléves bevétele 4 milliárdra csökkent. Komoly tételt jelent az Allianznál is a 29 milliárdos életági bevételből a 17,1 milliárdos egyszeri sor, a korrigált díjbevétel itt 13,6 milliárd forint. Kétharmados az egyszeridíj-állomány az Ersténél, a másik bankbiztosító, a K&H pedig a bevételeinek felét szerezte ebben a félévben ilyen termékből. A korábban ezt a piaci szegmenst vezető Groupama Garancia 16,7 milliárdos díjbevételéből "csak" 7,4 milliárd volt egyszeri díjas júniusban.