A jövő augusztusig tartó projekt célja, hogy könnyű, kis teljesítményű, mindennapi használatra alkalmas járművek hajtásrendszerét fejlesszék ki, amelyek megfelelnek a fenntartható közlekedés követelményének. Egy másik pályázat lehetővé teszi, hogy a jármű-prototípusokat is elkészítsék.
Varga Zoltán docens, a kutatás egyik vezetője arról beszélt: az elektromos autók egy akkumulátor-töltéssel mintegy 100 kilométer megtételére képesek, miközben egy átlagos személyautóval egy nap mintegy 20 kilométert lehet megtenni. A Széchenyi István Egyetem - az Óbudai Egyetem Alba Regia Egyetemi Központjával és a Kecskeméti Főiskolával közös - alapkutatásának végcélja egy olyan autó megalkotása, amely "második járműként", robbanómotoros társainál olcsóbban és környezetbarátabban működik - tette hozzá. Megjegyezte: a jármű olyan funkciókat válthatna ki, amelyek ellátására Magyarországon évi 1,3 milliárd liter benzint vagy gázolajat fordítanak.
Az eseményen elhangzott: a cél egy olyan könnyű - a jelenleg 100-150 kilós akkumulátorral együtt is fél tonnánál alig nehezebb - jármű, amellyel két felnőtt kényelmesen tud közlekedni, végsebessége eléri a 70 kilométert óránként, és egy feltöltéssel legalább 50 kilométer megtételére alkalmas.
Bokor József, a győri egyetem járműipari kutatóközpontjának vezetője az MTI érdeklődésére elmondta: a projekten összesen 130-an dolgoznak, sok közöttük a diák és a PhD-hallgató.