Hörcsik Richárd (Fidesz-KDNP) a térség országgyűlési képviselője, Borsod-Abaúj-Zemplén megye miniszteri útügyi biztosa azt mondta: ez az alapkő része annak a folyamatnak, amellyel a magyar és szlovák miniszterelnök által még 2014. március 27-én aláírt megállapodás alapján, a két ország történelmének legnagyobb közös infrastruktúra-fejlesztési programja indulhatott el.
A Miskolc-Kassa közötti kapcsolatot biztosító magyar oldali M30-as megvalósítását a kormány kiemelten kezeli. A nemzeti közlekedési infrastruktúra-fejlesztési stratégiához kapcsolódóan 2015. márciusában a kormányülésen tárgyalta azt a projektlistát, amelyen az M30-as út teljes szakasza szerepel a 2014-2020 közötti európai költségvetési programban.
Orbán Viktor miniszterelnök tavaly áprilisban a Modern városok programja keretében tartott miskolci tájékoztatóján jelentette be az út megépítését. Ahogy akkor mondta: a Miskolc-Kassa eurorégióban mintegy egymillión élnek, a két város közötti autópálya megépítése régóta várat magára. A sztráda Kassától az országhatárig már elkészült.
Az 1,7 km hosszú 2×2 sávos autóút a magyar-szlovák országhatáron csatlakozik majd a szlovák R4 gyorsforgalmi úthoz.
Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese az alapkőletételen arról szólt, hogy ezen a szakaszon egy különszintű csomópont létesül, két körforgalmi csomóponttal és egy öttámaszú híddal. A közlekedők várhatóan 2017 év végén már használhatják a szakaszt.
A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg, a kivitelezést az Euroaszfalt Kft. végzi csaknem nettó 4 milliárd 380 millió forintért, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program támogatásával, uniós és hazai forrás felhasználásával.
A teljes Miskolc-országhatár közötti hatvan kilométeres kétszer két sávos, leálló sávval is rendelkező szakaszon 45 műtárgy, hét csomópont, egy komplex és két egyszerű pihenő épül, összességében mintegy 150 milliárd forintból.