A magyar főúthálózat a 70-es, 80-as években épült ki, de azt nem az azóta megnövekedett forgalomra tervezték. Jó példa erre az M1-es autópálya, amelyen naponta 80 ezer személyautó, teherautó és autóbusz közlekedik. Az autópálya Budapest és Győr között egy 90 kilométeres szakaszon teljesen elhasználódott - olvasható az Euronews oldalán.
A több gépjármű ugyanakkor nagyobb adóbevételt is jelent. Több súlyadó folyik be, több a bevétel a benzinárba épített adókból és az autópályák mellett főutak is fizetősek lettek az elmúlt 8 évben.
Az M1-es és az M3-as egyes szakaszainak állapota nem tükrözi azt, hogy jelentős bevételei származnak az államnak a közlekedésből, de nem tükrözik azt sem, hogy közútfejlesztésre hatalmas összegeket kapott az ország az Európai Uniótól a 2004-es csatlakozás óta - mondta Zách Dániel a Totalcar újságírója, közlekedési szakértő.
A 10 napos autópálya-matrica díját októbertől több mint 15 százalékkal emelik, és jövőre drágul az e-útdíj is.