Elindulhat az M1-es autópálya bővítése a főváros közeléből a hatvanadik kilométerig.
Az illetékes kormányhivatal ugyanis kiadta a sztrádaszakasz az építési engedélyt. A beruházás keretében kétszer háromsávosra bővül az egyik legforgalmasabb autópálya. A fejlesztés érinti többek között az M1-es biatorbágyi, pátyi, bicskei, óbaroki, vértesszőlősi és tatabányai szakaszát. Így lényegében Biatorbágytól Tatabányáig lesz mindkét oldalon három sáv.
Szükség van rá
Az M1-es bővítése, korszerűsítése igencsak időszerű, mivel nincs jó állapotban a pálya. Erre a kivitelezésre kiírt közbeszerzési pályázat műszaki leírása is utal: a pályán rengeteg a burkolathiba: kátyúsodó, süllyedt, repedezett, nyomvályús, keresztrepedéses úton kell haladni. A felújítás érinti a haladó-, az előző-, a leálló-, a gyorsító-, és a kapaszkodósávot, valamint a ferde gerinc átépítését és a hidak felújítását is. A burkolati jeleket a jelenlegivel azonos méretben, tartós kivitellel kell helyreállítani.
Még a sztrádák állapotáért felelős Magyar Közút korábban elismerte, hogy a Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el. Az M1-es forgalma pedig jelentősen megnőtt, bő két évtized alatt ugyanis a sztrádát naponta használó járművek száma megnégyszereződött, egyes térségekben a napi 80 ezret is eléri. A gyorsforgalmi út több helyen is az elméleti kapacitáshatár feletti forgalmat vezet le, ráadásul az itt megforduló járművek fele teherautó A burkolat és a pályaszerkezet állapotának romlását az időjárási viszonyok (szélsőséges hőmérsékleti ingadozások, sok csapadék, fagyok) felgyorsították.
Az M1-es bővítése nemcsak a most engedélyhez jutó szakaszt érinti, a tervek szerint Győrig végig lesz majd kétszer három sáv. A munkálatok várhatóan 2021-ben kezdődnek majd.