Tavaly 4,2 százalékkal több, 14,5 millió e-matrica fogyott itthon, ez értékét tekintve bruttó 74,8 milliárd forint, amely 5,2 milliárddal 7,5 százalékkal több, mint 2017-ben.
Ez az összeg valamennyi 2018-ban értékesített e-matricát tartalmazza, így azokat az éves és megyei jogosultságokat is, amelyeket 2019-re vettek meg az autósok.
Messze a legtöbb matricát D1, személyautó kategóriában vették, amelyben továbbra is nagyon népszerű az éves teljes és a megyei jogosultság.
Egy kicsivel visszafogottabban nőttek a hetimatrica-eladások, amely részben annak lehet a következménye, hogy októbertől nagyot emeltek az árán. A 3500 forint csak 1280 forinttal kevesebb, mint amennyit egy havi jogosultságért kell fizetni, így többen dönthetnek úgy, hogy inkább azt veszik, vagy fel sem hajtanak a pályára.
Október után elkezdett ugyan kismértékben csökkenni éves bázison a D1 heti matricák eladása, de ezt nagyon sok tényező befolyásolja, így egyelőre nem lehet tudni, hogy az autósok miként reagáltak a közel 18 százalékos emelésre.
Az átlagnál jobban nőttek a D2 kategória eladásai. Ide tartoznak a 7 főnél több személy szállítására alkalmas autók, a 3,5 tonnánál könnyebb tehergépkocsik és a lakóautók is. A D2 kategóriát is érintette egyébként a 10 napos jogosultság drágulása, így itt is sokan dönthetnek majd úgy, hogy 7000 forint helyett 9560 forintot fizetnek háromszor olyan hosszú időszakra.
A buszokra 4,6 százalékkal több e-matricát vettek, míg az utánfutóknál 7,5 százalékos volt a növekedés. Utóbbi kategóriában egyébként kiemelkedik az éves jogosultság közel 20 százalékos emelkedése, amely jól jelzi, hogy az emberek egyre tudatosabban vásárolják ezeket a jogosultságokat.