A Datahouse adatai szerint tavaly 157 906 autót adtak el a kereskedők, ami 16 százalékkal több, mint 2018-ban. Az ok, amiért sokan előrehozták vásárlásukat, hogy 2020 januárjában életbe lépett az Európai Unió új környezetvédelmi szabályozása, melynek értelmében a személyautók kibocsátása nem haladhatja meg a kilométerenkénti 95 grammos károsanyag-határértéket, ez pedig komoly drágulást eredményez - emlékeztet a portál.
Kevésbé jó hír, hogy az új gépkocsikkal egyező méretű, 156 475 darabos a használt autók 2019-es forgalomba helyezése. Ezeknek a járműveknek 12 év fölött van az átlagéletkoruk, és többnyire Euro IV-es a környezetvédelmi besorolásuk. A magyar autópark átlagos életkora 14 év, összetétele szélsőséges, vagyis sok a fiatal jármű - melyeknek felét cégek vásárolták - és sok a tizenéves, korszerűtlen.
A behozatal annak ellenére tartja a lendületét, hogy az utóbbi években többször úgy tűnt, visszaszorulhat. A használtautó-piac egyik meghatározó mozgatórugója ugyanis a forint-euró árfolyam. A hazai fizetőeszköz hosszabb ideje gyengélkedik, tartósan 330 fölött van az euró árfolyama. Szakértők szerint van az a nepperréteg, amelyik ha nem tud annyit keresni egy behozott autón, amennyit szokott, inkább nem is fog bele.