A főpolgármester a vasárnap felvételről sugárzott műsorban azt mondta, többféle értelmezés létezett a közterület-felügyeletek büntetési gyakorlatával kapcsolatban, de a belügyminiszteri állásfoglalással ez az értelmezési probléma megszűnik. A közterület-felügyeletek tehát nem bírságolhatnak csak felvételek alapján közlekedési szabálysértéseket. Egy dolgot tehetnek, hogy a felvétel mellékelésével közigazgatási eljárást indítanak a rendőrségen - tette hozzá.
Tarlós István az Álláspont című műsorban elhangzott interjúban hangsúlyozta, az ügyben két fő célja van: az egyik a szabályosság, a másik a "brutális" büntetési tétel mérséklése. Azt szeretné, hogy Budapesten minden közterület-felügyelet szabályosan működjön, és az "enyhe súlyú közlekedési szituációkért" kiszabható ötvenezer forintos - figyelmeztetés nélküli - büntetést módosítsák - mondta. (Egy viszont biztos: az autópályán nincs kegyelem, sem méltányosság.)
Jobb állapotban a metró, mint volt
A 3-as metróvonal felújítása kapcsán Tarlós István közölte, 2020-ra várható az infrastruktúra teljes felújítása. A szerelvények felújítása folyamatban van, a síneket évek óta cserélik. "Tehát ma, ha szigorúan vesszük a 3-as rendszer egésze, bármilyen hihetetlen, de annál jobb állapotban van, mint 2010-ben volt" - fogalmazott.
Kitért arra is, hogy balesetveszélyt a sűrűn végzett felülvizsgálatok és szakvélemények nem jeleznek. Ha így lenne, a BKV menedzsmentje azonnal leállítaná a 3-as metrót - mondta Tarlós István az MTI tudósítása szerint.
A közlekedés fejlesztéséről elmondta, a 3-as metró felújítása mellett folytatják a villamosok, buszok és trolik cseréjét, "küszöbön áll" a Lánchíd és a Váralagút felújítása, több mint tíz P+R parkoló építése, valamint - a kerületekkel összefogva - nagyszabású útfelújítási program veszi kezdetét.