Csaknem minden ötödik autós még mindig a téli gumijával közlekedik, ami viszont jelentősen roncsolja a hideg időjárásra tervezett abroncsokat és számos kockázattal jár - áll a Vredestein felmérésében.
A magas hőmérsékleten akár 15 százalékkal is megnőhet a fékút, az autók kormányozhatósága pedig drasztikusan romlik. A fokozott veszély mellett magasabb költségekkel is számolni kell, hiszen a gumik gyorsabb kopása mellett az üzemanyagköltségek is nőnek, akár 15 százalékkal is.
A nyári gumik esetében is figyelni kell néhány apróságra a biztonságos közlekedés érdekében. A megfelelő légnyomás beállításával kímélhetők az abroncsok. Hosszabb út előtt viszont érdemes gumishoz elvinni az autót, ahol a gumik állapotát is ellenőrzik.
Az autósok fele úgy gondolja, hogy téli gumival biztonságos nyáron közlekedni, miközben a veszélyek ugyanakkorák, mint télen nyári gumi használata esetén. (Ráfutásos balesetek - erre érdemes figyelni.)
A válaszadók 31 százaléka nem tudja, mi a kerékcsere helyes menete. Ha erre kényszerül, a következő lépéseket kövesse: autó rögzítése, elakadás jelzése, kerék lelazítása, pótkerék kivétele, kocsi megemelése, kerék leszerelése, pótkerék felszerelése, kocsi leengedése, kerék meghúzása, elpakolás, 50 km után ellenőrzés elvégzése.