Jelenleg egy magyar parlamenti döntés tiltja a dugódíj bevezetését, de a kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható - közölte a Városháza sajtóirodája.
A BKV Zrt. és a BKK Zrt. jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés, emellett a technikai feltételeket is meg kell teremteni.
Miután nem tudtunk betekinteni azokba az uniós dokumentumokba, amelyek előírják a dugódíj bevezetését, újra megkerestük a sajtóosztályt, hogy láthassuk az EU elvárásait. A Városháza arról értesített, hogy amint lesz publikus információ, a városvezetés tájékoztatja a közvéleményt.
A behajtási díj bevezetésének reális időpontja 2016 vége lehet, ezt erősítette meg a főpolgármester is a Népszabadságnak. Tarlós István korábban az útdíjról szóló sajtótájékoztatón kiemelte, a 4-es metró uniós támogatása miatt a szerződések erre kötelezik a fővárost. "Kötelező kényszerből be kell vezetni a dugódíjat, ugyanis az uniós metróépítési támogatás kötelező feltételéül ezt korábban bevállalták. Nem tudunk menekülni előle, nem a jelenlegi városvezetés elhatározása, ez egy olyan kötelező gyakorlat, ami adottságként ránk maradt. Itt nincs választási alternatíva, hacsak valakinek nincs kedve 180 milliárd forintot visszafizetni az Európai Uniónak. Nem nagyon tudok olyanról, akinek ehhez kedve volna."
Konkrét részleteket nem közölt a Városháza arról, hogy az Európai Unió milyen elvárásokat fogalmazott meg a részletek kidolgozásának technikai feltételeiről és a zónahatárokról és az ellenőrzés folyamatáról. Azt egyelőre nem tudni, hogy szóba kerülhet-e az útdíjhoz hasonló, matricás megoldás a dugódíj bevezetésénél.
Az Index szerint több elképzelés is lehet arra, hogy milyen zónahatárokat jelölnek majd ki a behajtási díjra. Az egyik szerint lehet egy szűkebb, a Nagykörúton vagy a Kiskörúton belül, a másik terv szerint a Hungária körúton belül. Ez volt az eredeti elképzelés.