A Bem rakparton a Gyóni Géza tér (Margit híd, budai hídfő déli oldala) és a Bem tér között, valamint a Bem téren keresztül a Fő utcához vezető útpályán a munkaterület mellett csak kétszer egy sávon haladhat a közúti forgalom. A Batthyány tér és Bem tér közötti részt teljesen lezárják a forgalom elől, csak a gyalogosok és a kerékpárosok használhatják ezt a szakaszt, de nekik is terelőutat jelölnek ki.
A Clark Ádám tér felől érkező közúti forgalmat a Bem rakpartról a Szilágyi Dezső térnél a Fő utcára terelik, a Bem rakpart Szilágyi Dezső tér és Batthyány tér közötti szakaszára csak a tömegközlekedési forgalom és a célforgalom hajthat be.
A nagy torlódások elkerülése érdekében a BKK ideiglenesen kétirányúsítja a Fő utcát a Székely utca és a Bem tér között, és több szakaszon is várakozási tilalmat vezetnek be.
A lezárások miatt több közösségi közlekedési járat menetrendje is megváltozik, a torlódások miatt a buszok menetideje némileg növekedhet, ezért a BKK azt javasolja, hogy aki teheti, a 19-es és 41-es villamost vagy az 5-ös, szentendrei HÉV-et válassza.
A 17-es villamospótló, valamint a 86-os, a 160-as, a 260-as és a 260A autóbusz a Fő utca-Bem tér-Bem rakpart módosított útvonalon közeledik a városhatár felé. A 960-as a Bem József tér-Bem rakpart, a 990-es pedig a Bem rakpart-Batthyány tér-Fő utca-Csalogány utca felé jár. Az 5-ös HÉV péntektől vasárnapig rövidített útvonalon csak a Margit híd felszíni állomásig közlekedik, a Batthyány tér végállomás és a Szépvölgyi út megállóhely között HÉV-pótló autóbusz viszi az utasokat.
A budai fonódó villamoshálózat projektjében a korábbi 17-es villamos vonala összeolvad a 19-es, a 41-es és a 61-es járatokéval, így észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállás nélküli kötöttpályás kapcsolat létesül, többek között a Széll Kálmán térre, a BAH-csomóponthoz, a Móricz Zsigmond körtérre, Albertfalvára, valamint Kelenföldre.