Lévai Gábor a lap szerdai számában ismertette: a késve vagy egyáltalán nem fizetők aránya mind a vállalati, mind a lakossági szegmensben emelkedett, aminek oka többek között az, hogy a portfólió 90 százaléka svájcifrank-alapú. Évente 25 ezer autótól kénytelenek megválni a tulajdonosok vagy bérlők, s ez a szám várhatóan nőni fog.
A leadott autók a főtitkár szerint nehezen értékesíthetőek, mert a fizetésképtelen ügyfelek az utolsó hónapokban már inkább csak tankolásra költenek, kevésbé vigyáznak a kocsikra, nem szervizelik, emiatt ezek a járművek korukhoz képest leromlott állapotúak.
A mérleget Lévai Gábor szerint tovább rontja, hogy a lízingcégeknek a visszavett autók esetében cégautóadót kell fizetniük ugyanúgy, mintha új kocsit vennének, ami éves szinten több százmillió forintos költséget is jelenthet, aminek egy részét áthárítják az autókereskedőkre, azok pedig az ügyfeleikre. Ennek megváltoztatására már tettek javaslatot - mondta a főtitkár a lapnak.