Az Budapesti Békéltető Testülethez egy olyan autós fordult, aki eladta ugyan autóját, de az új tulajdonos nem íratta át azt. Így üzembentartóként még neki, a korábbi tulajdonosnak kellett két büntetés miatt felelnie.
A vétlen autós elküldte ugyan az adásvételi szerződést (amelyen eladóként nem is ő szerepelt), de azon nem tüntették fel, hogy az üzembentartói jogosultságot is átadják, így a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) - a dokumentumot figyelmen kívül hagyva - már az emelt pótdíjat követelte. A volt tulajdonos ekkor fordult a testülethez és kérte a pótdíj törlését. A dokumentumok azonban nem voltak alkalmasak arra, hogy korábbi állításait alátámassza, ezért nem tudtak rajta segíteni.
Egy másik esetben valaki a D2 kategóriájú autójára D1 jogosultságot vett véletlenül. Az illető az első felszólítást - amelynél a büntetés 14 800 forint - nem tartotta megalapozottnak, ezért nem is fizetett. Az 59 500 forintos díjat - amelyet 30 napon túli tartozásnál kell fizetni - viszont befizette. (Vajon mire gondolhatott ekkor? - szerk.). A befizetés ellenére nem tartotta jogosnak a büntetést, azonban a békéltető testület sem tudott rajta segíteni.
Egy harmadik esetben két karakteres elírást történt a vásárlásnál. Itt a kiszabott bírságot törölték és átírták a rendszámot 1470 forintos díjért cserébe, ahogy azt egyébként a jogszabály is lehetővé teszi.
A testület még arról is ír, hogy ha valaki benzinkúton vásárol, de a kutas elírja a rendszámot, akkor ott sem nagyon lehet már mit tenni.
A NÚSZ korábban már összeszedte, hogy milyen gyakori tévedések fordulnak elő e-matrica-vásárlásnál. Erről itt olvashat bővebben. A fenti esetekből pedig az látszik, hogy az autópályán nincs bocsánat és nincs méltányosság. Ha valaki nem elég figyelmes, akkor szinte biztosan fizetnie kell.