A szervezet pénteki, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a bevezetés előtt álló rendszer jelenlegi formájában várhatóan komoly problémákat fog okozni a szállításokban. Ezért kérik a halasztást, illetve azt, hogy a bevezetéskor legyen tesztüzem, amelynek ideje alatt - javaslatuk szerint három hónapig - alkalmazzanak enyhébb büntetési tarifát a hatóságok.
Az MLBKT hangsúlyozza: szakmailag megalapozottnak tartja a használatarányos elektronikus útdíj elvét és bevezetését. Egyetért azzal, hogy az európai irányelveknek megfelelően a szállítási tevékenységekben is a lehető legnagyobb mértékben biztosítani kell a versenysemlegesség elvét, és azt is támogatja, hogy a használó és a szennyező fizesse meg az infrastruktúra költségeit.
Kapcsolódó
Kiemelten fontosnak tartja a szervezet a környezettudatos logisztika támogatását és egyetért a kormány elképzelésével, amely korlátozza a forgalom gyorsforgalmi és főutakról alacsonyabb rendű utakra való átterelődését - írják közleményükben.
Az MLBKT szerint ugyanakkor a jelenleg bevezetés előtt álló megoldás még nem teljesen kimunkált szakmailag, és a megvalósítás számos gyakorlati kérdése nyitott. A vállalkozások jelenleg súlyos információhiányban szenvednek, a szervezethez több mint négyszáz kérdés érkezett az elmúlt héten.
Az MLBKT fontosnak tartja, hogy sikeres legyen az elektronikus, használatarányos útdíj-rendszer bevezetése. Ha a jelenlegi tervek szerint indul a rendszer, akkor az információhiány miatt július 1-jétől várhatóan kaotikus helyzet alakul ki a teherforgalomban, és vélhetően ellátási gondokra is fel kell készülni az országban - közölte a szervezet.