Az NMHH kommunikációs igazgatósága által az MTI-hez hétfőn eljuttatott dokumentumban azt írták: a csomagrendeléseket és -feladásokat érdemes minél korábbra időzíteni, mert karácsonyhoz közeledve egyre fokozottabb lesz a csomagforgalom mind az online kereskedőknél, mind pedig a postai szolgáltatóknál.
A pontos címzés segíti a küldemény gyors kiszállítását; a többlakásos társasházakban az épület-, emelet- és ajtószám nagyon fontos információ. Emellett hasznos megadni a címzett telefonszámát, e-mail címét, hogy a szolgáltató fel tudja venni vele a kapcsolatot. Címzettként mindenki azzal segítheti a kézbesítő munkáját, ha a postaládán, csengőn jól olvashatóan szerepel a neve, és gondoskodik róla, hogy a postaláda jól megközelíthető legyen.
Az online vásárlással kapcsolatban felhívták a figyelmet arra, hogy elkerülhető a futárra várakozás, ha a házhoz való kézbesítés helyett a csomag kiszállítását csomagautomatába, csomag- vagy postapontra kérik.
Az NMHH nyilvántartása szerint jelenleg 1941 automata működik Magyarországon.
Kitértek arra, hogy ha valaki a Távol-Keletről vagy az Egyesült Királyságból, illetve más, EU-n kívüli országból szeretne ajándékot rendelni, tartsa szem előtt, hogy 2021. július 1-jétől minden ilyen országból érkező e-kereskedelmi küldemény automatikusan áfakötelessé vált, és vámeljárás alá esik. Ez azt jelenti, hogy megszűnt az unión kívülről érkező, 22 euró alatti áruk áfamentessége, a 150 euró feletti értékűekre pedig – a korábbiakhoz hasonlóan – vámot is kell fizetni. Hozzátették, a vámkezelés külön címzetti megbízás nélkül történik.